arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

شبکه هاي استاني 24 ساعته مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در مشهد گفت: مقدمات تبدیل همه شبکه‌های استانی به شبکه‌های 24 ساعته فراهم شد.
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم در نشست تخصصی مدیران صدا و سیمای استان‌ها در مشهد با بیان اینکه بسیاری از سوژه‌های رسانه در استان‌هاست، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و معضلات استانی را می‌توان در شبکه‌های استانی، به دلیل شناخت این شبکه‌ها از شرایط اقلیمی، منطقه‌ای، قومی و زبانی در مرکز استان با ساخت برنامه‌های متنوع حل کرد.
قائم مقام سازمان صداو سیما در این نشست با پرداختن به جایگاه و اهمیت سریال‌های طنز، ادامه داد: اگر سریال‌ها توسط بازیگران و عوامل استانی تولید شود و تمام مسایل مربوط به آن اقلیم از جمله زبان و موسیقی در نظر گرفته شود، طبیعی است پذیرش و مقبولیت آن اثر، میان مخاطبان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال سریال‌هایی با دستمایه‌های کشف و شهود و عرفان تولید و پخش شد و این شروع، حرکتی در زمینه تولید آثار دراماتیک با مضامین عرفان شرقی است، گفت: مراکز استان‌ها این ظرفیت را دارند که لایه‌های جدیدی از این آموزه‌های دینی را به ظهور برسانند.
موسوی‌مقدم با تأکید بر این نکته که تمام هنر فقط در تهران نهفته نیست، افزود: تراز مراکز به جایی رسیده که ‌می‌توانند با شبکه‌های ملی رقابت کنند، اما این مهم با فراهم کردن امکانات و پشتیبانی مالی سرعت بیشتری می‌گیرد.
قائم مقام رسانه ملی با اعلام این خبر که مقدمات فنی و محتوایی تبدیل همه شبکه‌های استانی به شبکه‌های 24 ساعته فراهم است، افزود: طبیعی‌ترین و حقیقی‌ترین سوژه‌ها که با زندگی واقعی مردم سروکار دارد، در مراکز استان‌هاست و هرچه در توان داریم ‌باید از مرکز دور شویم و به زندگی واقعی مردم وارد شویم.
موسوی مقدم گفت: شبکه‌های استانی با تولیدات فاخر می‌توانند علاوه بر شبکه‌های سراسری در شبکه‌های برون مرزی که فضایی بکر است و به 32 زبان بین‌المللی برنامه پخش می‌کند، حضور داشته باشند.
قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما به تمرکززدایی و واگذاری امور به استان‌ها اشاره کرد و افزود: مراکز استان‌ها امروز توانمند شده‌اند و می‌توانند به‌صورت مستقل عمل کنند و پشتیبان خوبی برای تهران باشند تا هر موضوع کوچک ‌منطقه‌ای به کل کشور سرایت نکند و موضوع آن منطقه در خود منطقه حل و فصل شود.
موسوی مقدم گفت: لازمه تحقق این امر برخی اصلاحات ساختاری و تفویض اختیار به مراکز استان‌هاست.
نظرات بینندگان