arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

سفیر قطر در روسیه: از کشورهای ضامن صلح سوریه حمایت می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر قطر در روسیه با بیان این که محاصره دوحه از سوی کشورهای همسایه عربی خائنانه و به شکلی آرام صورت گرفت تاکید کرد بحران در روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، فهد العطیه، سفیر قطر در مسکو در گفتگو با شبکه روسیا الیوم خاطرنشان کرد که محاصره اعمال شده علیه دوحه "خیانت‌کارانه و به شکل تدریجی" بود و بحران در روابط و اعمال فشار از سوی کشورهای محاصره کننده همچنان ادامه دارد.

العطیه همچنین تصریح کرد که" این بحران به رغم آن که مربوط به سیاست خارجه قطر است از سوی کشورهای محاصره کننده شخصی‌ شده است. سیاستی که هدفش پر کردن شکاف در جهان عربی و ایجاد مکانی با ثبات و پایدار برای تمامی کشورهای عربی از طریق همکاری میان دوحه و کشورهای دیگر است."

سفیر قطر در مسکو در ادامه افزود: کشورهای محاصره کننده تنها در صورتی که دوحه از سیاست‌های آن‌ها پیروی کند، تحریم‌ها را لغو می‌کنند اما این موضوع برای ما مردود است. به زودی به لطف خداوند این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت و با همزیستی این شرایط و رویای اقتصادی این کشور را از زمان آغاز بحران تغییر می‌دهیم.

وی افزود: ما تصور نمی‌کردیم که بحران تا این حد ادامه پیدا کند و رویکرد سابق ما با کشورهای شورای همکاری برای تکامل اقتصادی متاسفانه شکست خورد.

العطیه تاکید کرد: ملت‌های عربی هفت دهه تحت نظام‌های دیکتاتوری زندگی کرده‌اند که در نتیجه آن امروز از وجود تروریسم رنج می‌بریم.سیاست های قطر در برخی مسائل با بقیه کشورهای عربی متفاوت است اما در مسائلی که به منافع جمعی یا سرنوشت امیت عربی و ملت ها مربوط است سیاست متفاوت دارد.

درباره سوریه نیز العطیه گفت که کشورش در ابتدا از "انقلاب" صلح‌آمیز در سوریه حمایت می‌کرده اما پس از این که به درگیری نظامی تبدیل شد قطر بخشی از یک ائتلاف بین‌المللی شد که آمریکا، ناتو، کشورهای منطقه‌ای و عربی را شامل می‌شود و با آن‌ها جهت "حل" بحران سوریه در چارچوب این ائتلاف همکاری کرد.

العطیه گفت که از قطر کشورهای ضامن حل سیاسی بحران سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) در تلاش‌هایشان در چارچوب مذاکرات ژنو و نشست آستانه حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان