arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

شلیک موفق موشک بالستیکی یمنی‌ها به هدفی نظامی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه ماهواره‌ای وابسته به انصارالله یمن از موفقیت‌آمیز بودن شلیک موشک بالستیکی این نیروها به هدفی نظامی در عربستان خبر داد. این خبر تنها چند ساعت پس از هشدار رهبر این جنبش به عربستان درمورد ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌های یمن و تهدید به حمله علیه مناطق حساس منتشر شد.

به گزارش ایسنا، شبکه ماهواره‌ای المسیره یمن اعلام کرد، موشک بالستیکی که از سوی نیروهای وابسته به جنبش انصارالله شلیک شد، با موفقیت به هدف نظامی‌ در عربستان اصابت کرد.

شبکه ماهواره‌ای المسیره به نقل از نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که این موشک بالستیک میان برد با موفقیت به هدفی نظامی در عربستان اصابت کرد.

تنها چند ساعت پیش از شلیک این موشک، عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن در پیامی به عربستان در مورد ادامه مسدود کردن گذرگاه‌های یمن هشدار داده و این کشور را به اقدامات حساسی در پاسخ به این امر تهدید کرد.

الحوثی با هشدار به دشمنان یمن نسبت به ادامه بستن گذرگاه‌های یمن تاکید کرد: این حق ماست که در پاسخ به این مساله اقدامات حساس و مهمی انجام دهیم و درصورتی که محاصره یمن ادامه یابد، باید بگوییم که ما نیز از نقاط حساسی که می‌توان هدف قرار داد، مطلع هستیم.

این در حالی است که ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان مدعی شد که سامانه دفاع هوایی عربستان یک موشک بالستیک را که از اراضی یمن به سمت این کشور شلیک شده بود، در شهر خمیس مشیط ساقط کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی گزارش داد که سامانه دفاع هوایی عربستان یک موشک بالستیک را که عصر پنج‌شنبه از داخل خاک یمن به سمت شهر خمیس مشیط در اراضی عربستان شلیک شده بود، رصد کرده و این موشک بدون آنکه هیچ گونه خسارتی به بار آورد، سرنگون شد.

نظرات بینندگان