arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR بود و ۲۵ سال سن داشت / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است / موبایل یکی از مسافران روشن است اما چیزی در محل ردیابی‌شده پیدا نشد

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت 8 امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوری / هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ هواپیما از نوع ATR بود و ۶۶ سرنشین داشت

هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان سقوط کرد.

به گزارش «انتخاب»، روابط عمومی هواپیمایی آسمان اعلام کرد: این هواپیما دارای 60 مسافر و ۶ کروی پرواز داشت که متاسفانه طی این حادثه تمامی سرنشینان آن از جمله 59 بزرگسال و یک کودک و همچنین دو خلبان و کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

این هواپیما در حوالی ساعت 8 از باند فرودگاه مهرآباد بلند شده و حدود 50 دقیقه بعد از رادار خارج شده است. 

در محلی که موبایل در آن روشن است چیزی پیدا نشد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۴۱

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: در محلی که اعلام می‌شد گوشی تلفن همراهی در آن روشن است نیز جست‌وجو انجام شد، اما چیزی در آنجا هم پیدا نشد.

«داریوش کریمی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موقعیتی که گفته می‌شد در آن گوشی تلفن همراهی روشن است جست‌وجو شد، اما چیزی در آن جا نیز یافت نشد.

وی افزود: منطقه میان بیش از 30 تیم از هلال‌احمر تقسیم شده و عملیات جست‌وجو در حال انجام است.

معاون امداد و نجات هلا احمر استان اصفهان تصریح کرد: نیروهای زیادی در منطقه حضور دارد و باید جست‌وجوها ادامه پیدا کند.

موبایل یکی از مسافران روشن است
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۳۳

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل یکی از مسافران هواپیما پرواز تهران- یاسوج روشن است.

جلال پورانفر در گفت و گو با ایسنا، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ردیابی کرده و به ما اعلام شد که در حال عزیمت به منطقه مورد نظر هستیم.

وی ادامه داد: از طریق GPS محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است. ولی هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده‌ایم.

وی اظهارکرد: از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق GPS در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

خلبان دوم كاوه خليلي
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۹

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR بود و ۲۵ سال سن داشت / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است / لاشه هواپیما پس از چند ساعت جست‌وجو پیدا شد

کاپیتان فولاد خلبان پرواز سقوط‌کرده
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۹

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR بود و ۲۵ سال سن داشت / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است / لاشه هواپیما پس از چند ساعت جست‌وجو پیدا شد

پوتین به روحانی تسلیت گفت
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۴

رئیس جمهور روسیه در پیامی به رئیس جمهور کشورمان سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یک‌شنبه در پی سانحه سقوط هواپیما در ایران، یک پیام تسلیت به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران فرستاد و نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرد.

وی گفت که با تمام کسانی که در این حادثه غم انگیز، عزیزان و نزدیکان خود را از دست داده‌اند ابراز همدردی می‌کند و در این ساعات دشوار برای آن‌ها صبر و تحمل آرزو می‌کند.

هواپیمای مسافربری ایران ATR 72-600 پس از پرواز داخلی از تهران به شهر یاسوج، در بخش مرکزی کشور در استان اصفهان سقوط کرد. این هواپیما متعلق به هواپیمایی آسمان بود و در یک منطقه کوهستانی در نزدیکی روستای سمیرم به دلیل شرایط جوی سقوط کرده است که گفته می‌شود تمامی سرنشینان آن، جان خود را از دست داده‌اند.

دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۹

رئیس قوه قضاییه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و درگذشت جمعی از هموطنان ضمن تسلیت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکیل کمیته ای علت وقوع حادثه را بررسی و نسبت به برخورد قانونی با مقصرین اقدام کند.

متن پیام آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری
دادستان محترم کل کشور

خبر سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و جان باختن عده‌ای از هموطنان عزیز موجب تاثر و تاسف شدید همگان شد.
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه و طلب غفران الهی برای جان باختگان، لازم است سریعاً با تعیین کمیته ای متشکل از افراد خبره در خصوص علت وقوع این حادثه بررسی جامع و دقیق به عمل آمده و چنانچه فرد یا افرادی مقصر باشند نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدام مقتضی معمول و نتیجه به اینجانب منعکس شود.

صادق آملی لاریجانی . رئیس قوه قضاییه

هواپیمای سقوط کرده از عمر ناوگان ایران نیز پیرتر بود
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۴

هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت هواپیمایی آسمان ۲۵ سال سن داشت و حتی از میانگین سنی فعلی ناوگان ایران نیز هواپیمای پیرتری به حساب می‌آمد.

طبق اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، میانگین سنی هواپیماهای ایران حدود ۲۵ سال بوده است و با توجه به ورود چند فروند هواپیمای جدید برجامی به ایران این میانگین سنی بین یک تا دو سال کاهش یافته است، هرچند با وجود این کاهش همچنان میانگین سنی بالای ۲۰ سال ناوگان ایران باعث شده ایرلاین‌های ایرانی یکی از پیرترین ناوگان‌های جهان را در اختیار داشته باشند.

با وجود این میانگین هواپیمای سقوط کرده حدود ۲۵ سال عمر رسمی داشته و برای سال‌های بسیار طولانی در آسمان ایران پرواز می‌کرده است.

شرکت آسمان در سامانه رسمی خود اعلام کرده در حال حاضر این شرکت ۲۳ هواپیمای فعال داشته که پنج فروند آن ATR۷۲ بوده است که یکی از آنها صبح امروز سقوط کرد. این هواپیما که از اواخر دهه ۷۰ وارد ناوگان این شرکت شده بود با توجه به پایین بودن ظرفیت مسافرگیری‌اش برای سال‌های طولانی در مسیرهای داخلی فعالیت می‌کرد و از چند سال قبل پروازی ثابت میان تهران و یاسوج داشت.

این هواپیمای مسن چند سال قبل نیز یک حادثه را پشت سر گذاشته بود و در ابتدای ماه جاری نیز به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به تهران شده بود.

شرکت آسمان و سازمان هواپیمایی کشوری هنوز هیچ گزارش دقیقی درباره علت احتمالی این حادثه و البته نقص فنی گذشته این هواپیما ارائه نکردند. این در حالی است که برخی خبرهای منتشر شده نشان از آن دارد که هواپیمای مذکور به دلیل نقص فنی چند روز قبل به مرحله اورهال رسیده بوده اما شرکت آسمان در این رابطه اطلاعات دقیقی ارائه نکرده است.

با وجود گذشت چند ساعت از این حادثه هنوز تیم‌های امداد توان رسیدن به منطقه حادثه را پیدا نکردند و از این‌رو سرنوشت دقیق هیچ یک از سرنشینان آن مشخص نیست.

خبرهای غیررسمی از پیدا شدن لاشه هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۱

برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که لاشه هواپیما دقایقی پیش دیده شد، در منطقه پادنا، هم اکنون برف شدید در این منطقه در حال بارش است.

اعزام چهار گروه امدادی برای جستجوی نشانه‌ای از هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۷

پوران‌فر مسئول تیم اورژانس اعزامی به محل حادثه نیز دریاره آخرین وضعیت جستجو تیم های امدادی گفت: نیروهای مختلف به چهار گروه امدادی تقسیم شده‌اند تا به هر جایی که نشانه‌ای وجود دارد اعزام شوند.

وی افزود: بعداز اعلام حادثه ما با بالگرد به منطقه اعزام شدیم ولی به علت باد شدید نتوانستیم به فاصله بیش از ۱۱ مایلی فرودگاه حرکت کنیم. در حال حاضر در منطقه باران و برف شدیدی وجود دارد و امکان دید مناسبی نیست.

پوران فر گفت: ۲۱ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و سایر نیروها که به منطقه اعزام شدند در چهار گروه امدادی تقسیم شدند و به مناطقی که از آن گزارش‌هایی مبنی بر شنیده شدن صدا یا دیده شدن دود وجود دارد اعزام شد. البته گزارش‌های ضد و نقیضی درباره یافتن محل حادثه و لاشه هواپیما منتشر شده که تایید نمی‌شود.

سفر مقامات با هواپیمای VIP ماهان به محل حادثه
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۳۱

یک مقام مسئول در هواپیمایی ماهان از درخواست پرواز وی آی پی برای اعزام مسئولان به محل حادثه خبر داد.

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی ماهان در گفتگو با مهر، با اشاره به وقوع سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر با ۶۶ سرنشین صبح امروز در حوالی سمیرم پس از برخورد با کوه دنا گفت: از سوی مسئولان درخواست پرواز VIP با هواپیمای ماهان شده است که قرار است این هواپیما برای بررسی سانحه به محل سقوط هواپیما پرواز کند.

به گفته این مقام مسئول در هواپیمایی ماهان، این هواپیما در حال آماده سازی است و تا یکی، دو ساعت دیگر پرواز انجام خواهد شد.

وی افزود: اعلام شده است با توجه به خرابی هوا در اصفهان به احتمال فراوان این هواپیما در شیراز فرود خواهد کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: اسامی مسئولانی که قرار است با این هواپیما به شیراز سفر کنند اعلام نشده است.

استقرار خانواده سرنشینان هواپیما در مهرآباد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۲۸

از صبح امروز با تایید شدن سقوط هواپیمای تهران – یاسوج تعدادی از خانواده‌های مسافران این پرواز برای دریافت اطلاعات دقیق این حادثه به فرودگاه مراجعه کرده‌ند.

نمی‌توان درباره چرایی سقوط هواپیما اظهارنظر کرد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۲۸

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد چرایی موضوع سقوط هواپیمای آسمان اظهارنظر کرد.

پیام رهبر معظم انقلاب: مسئولان امکان تکریم و تشییع پیکرها را فراهم سازند
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۲۵

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری پیام تسلیتی صادر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
سانحه‌ی مصیب‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۹بهمن۱۳۹۶

پیام تسلیت روحانی و دستور او به وزیر راه
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۵۵

رییس جمهور در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج را كه منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز شد ، تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون

سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج كه منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.

اينجانب ضمن ابراز همدردي با خانواده‏های داغدیده، اين مصيبت را به ملت ایران تسلیت می گویم و از درگاه ايزدمنّان براي جان باختگان اين حادثه، رحمت واسعه و براي بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاههای ذیربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تكرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

محل دقیق سقوط + تصاویر هوایی
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۴

هواپیمای مسافربری تهران یاسوج با ۶۶ سرنشین که حوالی ساعت هشت صبح امروز از باند فرودگاه مهرآباد برخواسته بود، حدود ۵۰ دقیقه بعد از رادار محو شده و در حوالی سمیرم سقوط کرد.

طبق آنچه که سایت اطلاعات پرواز فرودگاه های کشور اعلام کرده است، هواپیمای ATR-۷۲-۵۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان با شماره پرواز IRC۳۷۰۴ از کانتر ۲۹ فرودگاه مهرآباد مسافران خود به مقصد یاسوج را از فرودگاه مهرآباد سوار کرد و حدود ۵۰ دقیقه بعد از رادار خارج شد.

دقایقی بعد خبر سقوط این هواپیما منتشر و مشخص شد که منطقه کوهستانی روستای بیده از توابع شهرستان سمیرم استان اصفهان و منطقه ای کوهستانی در رشته کوه دنا سقوط کرده است،

تصاویر ماهواره ای از محل سقوط این هواپیما و نقشه جدول اطلاعات پرواز در ادامه آمده است.

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

محل دقیق سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

محل دقیق سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

اطلاعات پرواز تهران یاسوج

اسامی مسافران پرواز تهران- یاسوج
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۵

اسامی مسافران پرواز تهران- یاسوج که در سمیرم سقوط کرد، به شرح زیر است:

۱- مژگان نظری
۲- جلال امیدی‌پور
۳- حسین رستمی
۴- مریم عابدی
۵- احمد نظری
۶- محمد برزگری
۷- رویا داخته
۸- مجید اسلامی
۹- مهدی قرعلی
۱۰- غلامعلی احمدی
۱۱- میلاد علی‌پور
۱۲- افشین انصاری
۱۳- سید ایلیا دانشی
۱۴- سیدطاها دانشی
۱۵- محمد عیدی‌نیا
۱۶- علی فرزانه
۱۷- حمید هداوندخانی
۱۸- عزت‌الله حق‌شناس
۱۹- ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰- نرگس خوبانی
۲۱- ژیلا قلی‌پور
۲۲- ایمانی‌مهر
۲۳- عبدالرضا کردی
۲۴- محمد نجات
۲۵- نشاطی‌فر
۲۶- محمد نوری
۲۷- علی زارع
۲۸- محسن تقی‌پور
۲۹- مصطفی رضایی
۳۰- خلیل آهنگران
۳۱- شاپور یاری‌پور
۳۲- شهبد یاری‌پور
۳۳- احمد چرمیان
۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
۳۵- پریسا سوهانی
۳۶- علیرضا جامنی
۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
۳۸- اردشیر راد
۳۹- بهروز شریف کاظمی
۴۰- سید بهزاد سیادتی
۴۱- حامد امیری
۴۲- محمد فهیمی
۴۳- رحمت صالحی‌پرور
۴۴- محمد فهیمی هنزایی
۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
۴۶- مهدی جاویدپور
۴۷- عبدالاحد مرادی
۴۸- سلمان آذری
۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هردانی
۵۲- محمد کبیریان
۵۳- علیرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوی

اسامی خدمه پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان:
١-کاپیتان حجت الله فولاد
٢-خلبان دوم کاوه خلیلی
٣-سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
٤-مهماندار بهنام رضایی نیارکی

اسامی تیم امنیت پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان:
١-محمود بهشتی
٢-فرهاد معصومی

نگرانی خانواده سرنشینان هواپیمای سقوط‌کرده در فرودگاه یاسوج
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۱

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۰

کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان گفت: روستاهای منطقه در حال بررسی هستند اما هنوز محل سقوط و لاشه هواپیما پیدا نشده است.

 

آخرین پیام یکی از حادثه دیدگان (رحمت صالحی‌پرور) قبل از پرواز
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۶

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

خلبان هواپیمای سقوط کرده ۴سال پیش ناجی مسافران یاسوج بود
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۵

هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان در حالی پس از سال‌ها فعالیت سرانجام در حوالی رشته‌ کوه‌های دنا سقوط کرد که در سال‌های گذشته نیز برای چندین بار با مشکلات جدی مواجه بوده است.

این هواپیما که کمتر از یک ماه پیش به دلیل نقص فنی مجبور شده بود سفر خود را نیمه کاره تمام کند در سال ۱۳۹۲ نیز با مشکلی فنی مواجه شده که خلبان امروز هواپیمای سقوط کرده در سال ۱۳۹۲ مانع از فوت مسافران شده است.

خبر ۱۸ آذرماه سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که پرواز شماره ۳۲۰۵ یاسوج – تهران در دقایق ابتدایی پرواز خود با نقص فنی و از کارافتادن موتور سمت راست هواپیما مواجه شده که خلبان پرواز "حجت‌اله فولاد" با توجه به توانایی خود مانع از سقوط این هواپیما شده است.

حجت‌اله فولاد سرخلبان پرواز صبح امروز شرکت آسمان نیز بود، هواپیمایی که از سقوط در سال ۱۳۹۲ نجات پیدا کرد نیز حدودا ۶۰ سرنشین داشت و هواپیمایی که امروز سقوط کرد با حساب کروی پرواز ۶۶ مسافر داشته که تمامی آنها جان باختند.

تصوير محمدحسين فرش سنگي، سرمهماندار پرواز ٣٧٠٤ تهران-ياسوج
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۳۷

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت / مشکل از فرودگاه یاسوج است
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۵

یک مقام مسوول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت: نقص فنی هواپیمایی ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به صحبت‌هایی که درباره نقص فنی هواپیمای ATR که ساعاتی پیش در منطقه سمیرم سقوط کرده است گفت:‌نقص فنی این هواپیما کاملا شایعه است چراکه اگر این هواپیما نقص فنی داشت سازمان هواپیمایی اجازه پرواز به آن را نمی‌داد.

وی افزود: علت سانحه شرایط جوی و مکان نامناسب فرودگاه یاسوج بوده است. متاسفانه فرودگاه یاسوج در رشته کوه‌های دنا احاطه شده است و همین موضوع باعث شده فرود هواپیماها بسیار سخت باشد و به طور قطع در شرایط جوی نامناسب امکان سانحه‌های هوایی در این منطقه وجود دارد.

ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۶

ایسنا نوشت: هواپیمای ATR سقوط کرده شرکت آسمان اوایل ماه جاری نیز به دلیل نقص فنی یکی از پروازهای خود را نیمه تمام گذاشته است.

این هواپیما در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا برخورد کرد که روز پنجم بهمن‌ماه امسال نیز با مشکلی فنی مواجه شده بود.

این خبر در روز ۵ بهمن‌ماه امسال نشان می‌دهد که پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که با همین مدل از هواپیما انجام می‌شده پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد در میانه راه با نقص فنی مواجه می‌شود و بار دیگر به تهران باز می‌گردد.

این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی بار دیگر پرواز می‌کند و به عملیات خود ادامه می‌دهد تا این‌که صبح امروز بر اثر برخورد با کوه دنا سقوط کرده و ۶۶ سرنشین خود را به کام مرگ فرو برد.

برف و بوران مانع اعزام هلیکوپتر به محل سقوط شد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۱

پوران فر مسئول تیم اعزامی اورژانس اعلام کرد: نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که 14 مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود و تیم‌ها به صورت زمینی اعزام شدند.

وی افزود: در حال حاضر پنج واحد امدادی اورژانس در محل حاضر هستند اما هنوز چیزی توسط این نیروها رویت نشده است. از یاسوج تا محل حادثه حدود 140 کیلومتر فاصله است وامیدواریم بتوانیم تا یک سساعت دیگر به منطقه سقوط برسیم.

۶۶ مسافر و خدمه جان باختند
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۴۲

مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان از کشته شدن تمام مسافران و خدمه پرواز هواپیمای ATR این شرکت خبر داد که صبح امروز در حوالی سمیرم سقوط کرد.

طباطبایی اظهار کرد: هواپیمای ای تی ار ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهراباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند.

وی تصریح کرد:‌این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

ATR سقوط کرده ارتباطی به هواپیماهای تازه‌خریده شده ندارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۴۰

هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان جزو هواپیماهایی است که از حدود ۲۰ سال قبل در ناوگان این شرکت فعال بوده و ارتباطی با قراردادهای جدید ندارد.

معاون سابق سازمان هواپیمای کشوری گفت: ATR۷۲ سقوط کرده از اواخر دهه ۷۰ در ناوگان شرکت آسمان فعال بوده و قرارداد آن ارتباطی با ATR‌های خریداری شده جدید از سوی ایران ایر ندارد.

هواپیما با کوه دنا برخورد کرده است
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۹

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

تصویر هواپیمای ATR شرکت آسمان که سقوط کرد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۳

هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ تمامی ۶۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند +اسامی / هواپیما از نوع ATR و از ۲۰ سال قبل در ناوگان هوایی فعال بود / برخورد هواپیما با کوه دنا / برف و بوران مانع اعزام بالگرد به محل سقوط شد / ماجرای سانحه ۲۳ روز قبل هواپیمای سقوط کرده؛ شرکت آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت؛ مشکل از فرودگاه یاسوج است

محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۰

فوری / هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ هواپیما از نوع ATR بود و ۶۶ مسافر داشت

گفته می‌شود هواپیمای سقوط‌کرده آسمان در سمیرم از نوع «اِی‌تی‌آر ملخی» بوده است. این تصاویر آرشیوی است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۹

فوری / هواپیمای تهران ـ یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ هواپیما از نوع ATR بود و ۶۶ مسافر داشت

کوه های پادنا، محل سقوط بود
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۸

فرماندار بویراحمد گفت: هواپیمای مسافربری تهران _ یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد. او گفت:  به دلیل مه آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۷

برخی شاهدان عينی گفتند هواپيما در حال فرود اضطراری در زمين‌های کشاورزی بوده و احتمال نجات مسافران وجود دارد.

اعزام تیم‌های هلال‌احمر به محل سقوط
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۷

معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان گفت: تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند. او می گوید: بالگرد از فارس تقاضا دادیم.

سمیرم محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج/ اعزام آمبولانس‌های اورژانس
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۹

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود 60 مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است.

پیرحسین کولیوند در ارتباط با جزئیات سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود: این پرواز 50 تا 60 مسافر داشته و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

نظرات بینندگان