arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

یک بالگرد دیگر ارتش آمریکا سقوط کرد

ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد که یک بالگرد آپاچی متعلق به نیروی هوایی این کشور، در حین پرواز تمرینی سقوط کرده و دو سرنشین آن کشته شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، این حادثه اواخر شامگاه جمعه در نزدیکی پایگاه «فورت کَمپبِل» در ایالت کنتاکی رخ داده است.
بالگرد مذکور از نوع اِی.اچ – 64ای بوده و دو سرنشین آن در تیپ رزمی هوایی ارتش آمریکا عضویت داشته‌اند.


علت این حادثه تاکنون اعلام نشده است.


سقوط هواگردهای نظامی ارتش آمریکا در روزهای گذشته به ناگاه افزایشی چشمگیر داشته و این موضوع موجب شده تا مقام‌هایی این کشور به دنبال یافتن ارتباط احتمالی میان این حوادث باشند.


«کِنِث مک‌کِنزی» عضو ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که این حوادث پیاپی را «عادی» نمی‌داند.
وی تصریح کرد که مقام‌های وزارت دفاع آمریکا هم اکنون در حال بررسی علت سقوط جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی این کشور هستند؛ اما هنوز به این مسئله به عنوان یک «بحران» نگاه نمی‌کنند.


چهارشنبه گذشته یک جنگنده اف-16 آمریکا در حین پرواز تمرینی در جنوب ایالت نوادا سقوط کرده و خلبان آن کشته شده بود. 
این حادثه در شرایطی رخ داد که کمتر از 24 ساعت قبل از آن، یک جنگنده اِی.وی-8.بی هَریِر نیروی دریایی آمریکا به هنگام برخاستن از فرودگاه بین‌المللی جیبوتی دچار سانحه شده و سقوط کرده بود.


سه شنبه گذشته همچنین یک بالگرد سی – اچ 53 ای متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا در ایالت کالیفرنیا سقوط کرده و هر چهار سرنشین آن کشته شده بودند

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان