arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

تنها 2 روز دیگر تا ماراتن نفسگیر کنگره و زاکربرگ /کنگره به فیسبوک روی خوش نشان می دهد ؟

تا 2 روز دیگر مدیر فیسبوک طی جلساتی پیاپی باید در برابر کنگره برای رسوایی کمبریج آنالیتیکا پاسخگو باشد .اما برخی نسبت به این جلسه خوشبین نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا 2 روز دیگر مدیر فیسبوک طی جلساتی پیاپی باید در برابر کنگره برای رسوایی کمبریج آنالیتیکا پاسخگو باشد .اما برخی نسبت به این جلسه خوشبین نیستند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، رسوایی کمبریج آنالیتیکا، باعث شده قشر بزرگی از جامعه نسبت به فیسبوک نگرشی منفی پیدا کنند.

در این میان،  برخی از سناتور های آمریکا معتقدند آینده زاکربرگ چندان روشن نخواهد بود. یک مقام اگاه در کنگره در این خصوص گفت ؛ "افرادی هستند که می گویند فیس بوک باید تعطیل شود.تعدادی از پیشنهادها و ایده ها نیز برای اصلاح فعالیت های این شرکت وجود دارد. به نظر می رسد تعطیلی فیسبوک یا محدود شدن فعالیت هایش چندان دور از ذهن نیست، مگر این که زاکربرگ راهی برای پاسخ دادن به کنگره و خروج از بحران پیدا کند.

طی هفته های اخیر فیسبوک بارها در حوزه حفاظت از حریم خصوصی کاربران مواخذه شده و حتی مدیران این شرکت نیز با رسانه ها صحبت کرده اند .زاکربرگ یک آگهی منتشر کرد و از کاربران به خاطر این موضوع عذرخواهی کرد.

با این حال، وایدن ، سناتور آمریکایی هشدار داد که فیس بوک مجبور به  اجرایی کردن وعده های خود است و بهتر اسات پیش از آن که وعده دهد عمل کند. وی گفت: "من فکر می کنم که باید یک اصل را برای زمانبندی در فیسبوک و برای آنچه که داده ها در اختیار شما قرار می دهد، ایجاد کنیم."

 این در دنیای واقعی چه معنایی دارد؟ کافی نیست که یک شرکت بتواند برخی از تکنولوژی های فنی را در [شرایط سرویس] خود از بین ببرد.درواقع شرکت باید بتواند تبعات کار غلط خود را اصلاح کند.

در اوایل سال جاری مشخص شد که کمبریج  آنالیتیکا، در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ دست داشته است و اکنون مشخص شده فیسبوک نیز عضوی از این فرایند بوده ، اما به اعتقاد این سناتور آمریکایی فیسبوک باید بتواند مشکلات پیشین را جبران کرده و مواضع خود را اصلاح کند.

مدیر عامل فیس بوک باید روز   10 آوریل، باید در برابر کمیته های قضایی و کمیته های مجلس سنا در روز سه شنبه،  حضور داشته باشد و . روز بعد او قرار است با کمیته مجلس نمایندگان در مورد انرژی و بازرگانی صحبت کند.

نظرات بینندگان