arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

در جهان آینده خبری از رمز عبور نیست /مرورگرهای معروف به دنبال لغو رمز و شناسه عبور

بسیاری از مرورگرهای مشهور جهان شامل کروم،اج و البته فایرفاکس به دنبال راهی هستند تا نیاز به استفاده از رمز عبور را حذف کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از مرورگرهای مشهور جهان شامل کروم،اج و البته فایرفاکس به دنبال راهی هستند تا نیاز به استفاده از رمز عبور را حذف کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، اگر همیشه نگران رمزهای عبورتان هستید، بهتر است نگرانی های خود را فراموش کنید، چرا که امنیت وب رمز های شما به زودی به مرز صد در صد می رسد.

برای بسیاری از کاربران یادآوری کلمه عبور، یک کابوس بزرگ است. کلمات عبور برای برخی از مردم مشکل ساز هستند و حتی اکثر کاربران رمزهای عبور را به درستی مدیریت نمی کنند.

اما  به زودیچندین مرورگر وب شناخته شده راه حل هایی را ارائه می دهند. درواقع گوگل، موزیلا و مایکروسافت در ماه های آینده یک سرویس پشتیبانی داخلی به عنوان روشی جایگزین برای  رمز  عبور ایجاد می کنند.

قرار است این روش جدید از طریق   احراز هویت در مرورگرهای کروم،فایرفاکس و اج استفاده شود.بر اساس پیش بینی ها  تا ماه مه و در به روز رسانی جدید مرورگر کروم و فایرفاکس این امکان برای کاربران فراهم می شود که بدون نام کاربری و کلمه عبور سیستم های خود را رمزگذاری کنند .

پیش بینی ها حکایت از آن دارند که احتمالا سیستم جدید شامل اثر انگشت، اسکن چهره و سایر اطلاعات بیومتریک خواهد بود تا امنیت دسترسی کاربران به دستگاه را به حداکثر برسانند.

علاوه بر کاهش خطرات فیشینگ، این امر به معنای حمایت بیشتر از دستگاه های جانبی USB، NFC و یا دستگاه های ثانویه بلوتوث است که برای ورود به سیستم به عنوان کلید امنیتی عمل می کنند. این که آیا این گوشی، یک کلید تایید کننده USB یا حتی یک ساعت هوشمند یا یک حلقه است، در آینده مشخص خواهد شد .

 

نظرات بینندگان