arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر خارجه فرانسه:

بازگشت تحریم‌های ایران غیرقابل قبول است / آمریکا باید قبل از برقراری مجدد تحریم‌ها، با اروپا مذاکره کند / اروپا از منافع شرکت هایش حفاظت خواهد کرد

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه از قصد دولت آمریکا برای برقراری مجدد اقدامات تنبیهی علیه شرکت های خارجی طرف معامله با ایران به شدت انتقاد کرد. او گفت «اقدام آمریکا در اعمال فراسرزمینی قوانینش» برای اروپایی ها غیرقابل قبول است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازگشت تحریم‌های ایران غیرقابل قبول است / آمریکا باید قبل از برقراری مجدد تحریم‌ها، با اروپا مذاکره کند / اروپا از منافع شرکت هایش حفاظت خواهد کرد

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، از اقدام دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها و اقدامات تنبیهی علیه شرکت های خارجی که با ایران روابط تجاری داشته باشند، انتقاد کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان تاکید کرده است که آمریکا بدون مذاکره با اتحادیه اروپا، شرکت های اروپایی را به پایان دادن به همکاری با ایران فراخوانده است.

وی همچنین اظهار داشت: واشینگتن می بایست با متحدان اروپایی در خصوص تحریم هایی که ممکن است شرکت های اروپایی طرف قرار داد با ایران را تحت تاثیر قرار دهند، مذاکره کند.

وزیر امور خارجه فرانسه گفته است: ما فکر می کنیم، اقدام آمریکا برای اعمال فراسرزمینی تحریم های خود غیرقابل قبول است.

وی اضافه کرده است، اروپایی نباید هزینه خروج ایالات متحده از یک توافق را بدهند که خودشان در آن نقش داشته اند.

ژان ایو لودریان تصریح کرده است، کشورهای اروپایی برای محافظت از منافع شرکت خود تلاش خواهند کرد و از طریق اتحادیه اروپا با آمریکا در این زمینه مذاکره خواهند کرد.

نظرات بینندگان