arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

وقتی شرکت های فناوری به یاری معلولان می شتابند / همکاری اپل با ورزشکاران پارالمپیک

مدتی است که اپل با تعدادی از ورزشکاران پارالمپیک همکاری می کند. اکنون در آستانه «روز جهانی آگاهی بخشی در خصوص قابلیت های دسترسی»این شرکت یکی از ورزشکاران خودر ا معرفی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدتی است که اپل با تعدادی از ورزشکاران پارالمپیک همکاری می کند. اکنون در آستانه «روز جهانی آگاهی بخشی در خصوص قابلیت های دسترسی»این شرکت یکی از ورزشکاران خودر ا معرفی کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بسیاری از ورزشکاران معلول و پارالمپیکی برای  رکورد گیری و تمرین های خود از انواع وسایل ردیاب ورزشی استفاده می کنند.
آستین پراتیت، که در سالهای 2012 و 2016 در بازیهای پارالمپیک شرکت کرده است به طور معمول برای کار با صندلی چرخدار مسابقه خود از ابزارهای ردیاب سلامتی و حرکت استفاده می کند. 

اما این ردیاب ها و وسایل هوشمند هر یک دارای ویژگی هایی متفاوت هستند.بنابراین، این ورزشکار پارالمپیکی مجبور بود همیشه مجموعه ای از دستگاه ها را با خود حمل کند.

وی که به سبب بیماری فلج مغزی از زانوها به پایین  دچار نقص حرکتی است، بارها با کمک صندلی چرخدار خود در مسابقات شرکت کرده است.

او در خصوص استفاده از محصولات اپل می گوید: تا پیش از این مجبور بودم از مجموعه ای از ابزارهای سلامتی استفاده کنم، اما اکنون تنها از یک ساعت اپل استفاده می کنم.

اپل طی سال های اخیر، بر موضوع معلولیت و تلاش برای پیشبرد اهداف افراد معلول تمرکز کرده است. حتی این شرکت تلاش کرده تا برای افراد معلول پارالمپیکی برنامه هایی ویژه را طراحی کند. 

سارا هرللینگر، مدیر سیاستگذاری و ابتکارات دسترسی جهانی اپل، در مورد کارهای این شرکت در خصوص سیستم عامل iOS و MacOS  اظهار داشت: "ما هر سال  سعی می کنیم موارد جدیدی را به  تولیدات خود اضافه کنیم تا برای معلولان قابلیت استفاده بالاتری خلق کنیم."

اما اپل تنها شرکتی نیست که در این زمینه تلاش می کند. سایر شرکت های فن آوری نیز برای ایجاد گزینه های دسترسی  بیشتر تلاش می کنند.برای مثال گوگل ویژگی های مختلفی را برای اندروید اضافه کرده است ، از جمله دستورات صوتی و تنظیمات صفحه نمایش برای خواندن صفحه نمایش راحت تر. سامسونگ نیز چند کنترل مشابه را ایجاد کرده و در نهایت و آمازون چند راه تسهیل گر را برای افرادی که از دستیار صوتی الکسا استفاده می کنند فراهم کرده است.

 

 

نظرات بینندگان