arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

نیروهای امنیتی افغانستان با وجود اعلام آتش‌بس، ۱۰ شبه‌نظامی طالبان را کشتند

یک مقام دولت افغانستان گفت نیروهای امنیتی این کشور در حالی که این دولت آتش‌بسی را به صورت یک جانبه با شبه‌نظامیان طالبان اعلام کرده، اقدام به کشتن ۱۰ تن از این شبه‌نظامیان کردند. نیروهای امنیتی افغانستان در عین حال اعلام کردند که این شبه‌نظامیان را که شامل پنج پاکستانی نیز بودند در یک درگیری در استان ننگرهار در شرق افغانستان کشتند و چنانچه مورد حمله قرار بگیرند پاسخ خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام دولت افغانستان گفت نیروهای امنیتی این کشور در حالی که این دولت آتش‌بسی را به صورت یک جانبه با شبه‌نظامیان طالبان اعلام کرده، اقدام به کشتن ۱۰ تن از این شبه‌نظامیان کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی افغانستان در عین حال اعلام کردند که این شبه‌نظامیان را که شامل پنج پاکستانی نیز بودند در یک درگیری در استان ننگرهار در شرق افغانستان کشتند و چنانچه مورد حمله قرار بگیرند پاسخ خواهند داد.

وی افزود: ما این عملیات را تمام کردیم و اکنون طرح آتش‌بس را پیگیری می‌کنیم.

در عین حال گزارش شد که در یک حمله جداگانه طی امروز (جمعه) از سوی افراد مسلح ناشناس به خانه یک قانونگذار افغان در ننگرهار چهار تن کشته و پنج تن زخمی شدند.

این قانونگذار در زمان وقوع این حمله در خانه نبوده است.

برخی دیپلمات‌ها گفتند که این وضعیت باعث تعجب است چراکه نشان می‌دهد در دولت در یک سطح مقام‌ها خواهان تشدید حملات بوده اما در سطح دیگر به دنبال صلح هستند.

مقام‌های امنیتی افغانستان گفتند: عملیات علیه طالبان را به حالت تعلیق درمی‌آوردند اما در صورتی که مورد حمله قرار گیرند به شدت پاسخ خواهند داد.

نظرات بینندگان