arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

سازمان ملل: 5 هزار خانواده یمنی در الحدیده آواره شده اند

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد: بر اثر تداوم نبرد در شهر الحُدیده واقع در غرب یمن، حدود 5 هزار خانواده این کشور مجبور به ترک خانه خود شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل:5 هزار خانواده یمنی در الحدیده آواره شده انداین نهاد بین المللی با صدور بیانیه ای اعلام کرد چهار هزار و 458 خانواده یمنی در استان الحدیده از آغاز ماه جاری مجبور به ترک خانه خود شده اند.
بنابر این بیانیه، دهها خانواده یمنی پس از آغاز حملات گسترده ائتلاف سعودی-اماراتی به الحدیده و آسیبی که به مزارع شان وارد شده، منبع درآمد و رزق خود را از دست داده اند.
بندر الحدیده دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این کشور با جهان خارج است. این بندر همچنین تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.
فرودگاه الحدیده نیز در کمتر از 10 کیلومتری بندر راهبردی الحدیده قرار دارد و همچنان تحت کنترل نیروهای انصارالله است.
سازمان بهداشت جهانی نیز پیشتر هشدار داد که حمله نیروهای ائتلاف سعودی به شهر الحدیده زندگی 2 میلیون و 600 هزار نفر را به خطر می اندازد.
بندر الحدیده شریان اصلی زندگی در یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد کشور می شود. 
نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی از روز چهارشنبه گذشته (23 خرداد ماه) حمله خود را به شهر الحدیده یمن به رغم هشدارهای سازمان‌های بین ‌المللی درخصوص به خطر افتادن جان غیرنظامیان، آغاز کردند.
با وجود حملات سنگینی که ائتلاف عربی با مشارکت نیروهای آمریکایی و فرانسوی به الحدیده انجام می دهد اما این ائتلاف تاکنون متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده‌ است.
در حالی که نبرد بین میان دو طرف همچنان ادامه دارد، برخی رسانه ها مدعی سقوط فرودگاه الحدیده شدند اما انصار الله یمن با دروغ خواندن این ادعا، اعلام کرد که این فرودگاه همچنان تحت کنترل آنهاست.
'محمد البخیتی' عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز با بیان اینکه ائتلاف سعودی و اماراتی در نبرد الحُدیده واقع در سواحل غربی یمن، متحمل خسارت های سنگینی شده است، گفت: در حال حاضر ابتکار عمل در این منطقه به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

نظرات بینندگان