arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

شکایت رسمی تسلا از کارمند متخلفش / سرقت اطلاعات / هک داده های مرتبط با مدل 3 / نشر اکاذیب

تسلا از کارمند سابق خود با ادعای سرقت اطلاعات شکایت می کند.این کارمند به هک کردن سیستم های تسلا متهم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسلا از کارمند سابق خود با ادعای سرقت اطلاعات شکایت می کند.این کارمند به هک کردن سیستم های تسلا متهم شده است.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این کارمند که مارتین تریپ نام دارد، به هک کردن سیستم ها متهم است. سیستم هایی که حاوی  چندین گیگابایت اطلاعات تسلا است.یکی از اتهامات جدی تریپ این است که اطلاعاتی مهم را در مورد مدل 3 منتشر کرده است.

بر همین اساس نیز تسلا علیه این کارمند سابق خود  دادخواستی را مطرح کرد و گفت که او اطلاعات محرمانه را به سرقت برده و بیانیه هایی «دروغین» را به رسانه ها درباره عملیات تولید تسلا ارائه کرده است.

دادگاه تجدیدنظر این شکایت نیز اعلام کرده که این کارمند اخراجی نرم افزاری را طراحی کرده که اسیستم کامپیوتری تسلا را هک کرده است تا اطلاعات مربوط به "سیستم عامل ساخت" را سرقت کند. از جمله اطلاعات این بخش می توان به عکسها و فیلمهای محرمانه خط تولید اشاره کرد.

بر اساس این مدعا، این نرم افزار به منظور سرقت و خروج  داده های تسلا از شبکه های داخلی برای شخص ثالث استفاده می کرده است. حتی به نظر می رسد این کارمند متخلف در جریان سخنان خود با شبکه های مختلف اقدام به شایعه پراکنی و ادعاهای کذب در مورد علل تاخیر در تولید تسلا3 کرده است.

در طول آخر هفته گذشته، مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک هشدار داد که یک خرابکار به سیستم های کامپیوتری شرکت نفوذ کرده و این داده ها را به بیرون  انتقال داده است. 

نظرات بینندگان