arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

هوش مصنوعی فیسبوک دست متقلب ها را رو می کند / 14 کشور جهان اخبار جعلی را تشخیص می دهند

فیسبوک در تلاش است تا قابلیت های بررسی واقعیت خود  در حوزه هوش مصنوعی را به 14 کشور گسترش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک در تلاش است تا قابلیت های بررسی واقعیت خود  در حوزه هوش مصنوعی را به 14 کشور گسترش دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد این روزها، فیسبوک بیش از هر زمان دیگری به هوش مصنوعی وابسته شده است.

یکی از روش های استفاده از هوش مصنوعی در فیسبوک بررسی و رصد  بیش از یک میلیارد پست در طول روز است.

فیس بوک اعلام کرده که سیستم  مبارزه با خبر  جعلی را ارتقا می دهد. این شرکت روز پنج شنبه اعلام کرد که برنامه بررسی شخص ثالث خود را به 14 کشور گسترش می دهد و تا پایان سال 2018 قصد دارد در این حوزه رشد بیشتری داشته باشد. 

اطلاعات غلط و کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب رشدی روز افزون داشته و در نتیجه  تئوری های توطئه این شرکت ها را تهدید می کند.

مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ خبر جعلی را یکی از مشکلات عمده شرکت خود می داند و در نتیجه به شدت برای حل این مشکل در تلاش است.

خبر جعلی در فیس بوک بخش مهمی از تلاش های مداخله انتخاباتی روسیه را شامل و باعث شد که وزارت دادگستری 13 نفر از شهروندان روسیه را به جرم مداخل در تبلیغات بازداشت کند.

در طول 2 سال گذشته، فیسبوک برای تقویت تلاش های خود در برابر اطلاعات نادرست،اقدام به استخدام "متخصصان نشر خبر" برای مشاوره در مورد محتواهای ارائه شده در شبکه های اجتماعی  کرده و از سیستم های یادگیری ماشینی نیز کمک گرفته است.

برنامه شخص ثالث فیسبوک به سازمان هایی مانند Associated Press و Snopes متکی است تا در صورت  مشاهده محتواهای  گمراه کننده و جعلی به مدیران فیسبوک اطلاع دهد.  این شرکت گفت که این روش به طور متوسط ​​80 درصد از " داستان های دروغین" را حذف کرده است.

تسا لیونز، مدیر بخش محصولات فیس بوک، در یک پست وبلاگی گفت: "با بررسی بیش از یک میلیارد قطعه از مطالب هر روز، ما می دانیم که چهره های واقعی و غیرواقعی کدامند."

 

نظرات بینندگان