arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

کمک به افراد گرسنه و بی خانمان با تکنولوژی بلاک چین / استارتاپی که مانع از اسراف کاری می شود

یک شرکت مواد غذایی موفق شده از طریق سیستم بلاک چین نرخ هدر رفت مواد غذایی را کنترل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شرکت مواد غذایی موفق شده از طریق سیستم بلاک چین نرخ هدر رفت مواد غذایی را کنترل کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این شرکت در اقدامی جالب توجه از طریق سیستم بلاک چین به محاسبه مازاد و هدر رفت نرخ غذاهای تولید شده پرداخته و تخمین می زند چه میزن از این موادغذایی قابل صرفه جویی هستند.

به عبارت دیگر شرکت مذکور موسوم به "گودر" قادر است با کمک نرم افزار هوشمند خود نه تنها مانع از دورریز مواد خوراکی شود، بلکه این مواد غذایی را به سمت موسسات خیریه محلی و دیگر سازمان های نیازمند  خوراکی ارسال کند. 
اما حسن سوم و مهم استفاده از این سیستم کاهش زباله های مختلفی است که توسط شهروندان تولید می شود.جالب است بدانید مصرف کنندگان آمریکایی سالانه 133 میلیارد پوند غذا را از بین می برند.

این غذاها که در چرخه تولید و مصرف محو می شوند می توانند غذای خانواده هایی را که در حال مبارزه با گرسنگی هستند،نجات دهد. متاسفانه مواد خوراکی به طور میانگین 27 درصد از زباله های شهری را تشکیل می دهند. 

از ژانویه 2017، شموسسه گودر به شرکت ها و رستوران ها در آتلانتا کمک کرده تا با استفاده از برنامه شرکت، غذاها  را به سازمان های خیریه محلی ارسال کند. 

این شرکت با استفاده از سیستم بلاک چین،  یک فهرست  اطلاعاتی برای مشتریان خود ارسال می کند که نشان می دهد چه میزان از پول خود را در قالب زباله های غذایی از دست می دهند. 

موسس این سازمان ایده خود را پس از ملاقات با افراد بی خانمان و محتاج غذا دریافته و معتقد است تغییر چهره گرسنه جهان چندان دشوار نیست.

خدمات گودر در سراسر آتلانتا، از جمله فرودگاه هارتسفیلد-جکسون، بازار شهر پونز و مرکز کنگره جهانی ارائه می شود.مدیرعامل این شرکت می گوید؛ امیدوار است تا پایان سال 2019 در سیاتل، شیکاگو، لس آنجلس، واشنگتن دی سی، میامی، دالاس، هوستون و سان فرانسیسکو نیز کار کنند. 

 

برچسب ها: سازمان غذا ، بلاک چین
نظرات بینندگان