arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

پایان آتش‌بس یکجانبه دولت افغانستان در اوج درگیری‌ها با طالبان

آتش بس یکجانبه کابل در بحبوحه افزایش اقدامات شبه نظامی طالبان علیه نیروهای دولتی کابل در دست کم ۱۰ ولایت شامل فاریاب، قندوز و میدان وردک روز جمعه پایان یافته است.وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای دولتی عملیات نظامی خود را در بخش‌های مختلفی از این کشور علیه طالبان از سر خواهند گرفت اگر که اشرف غنی، رئیس جمهوری این آتش بس را تمدید نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایان آتش‌بس یکجانبه دولت افغانستان در اوج درگیری‌ها با طالبان

آتش بس یکجانبه کابل روز جمعه در حالی پایان یافت که درگیری‌ها در افغانستان میان دولت و نیروهای طالبان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، دولت کابل هنوز تصمیم نگرفته که این آتش بس را تمدید کند یا دست به عملیات نظامی علیه طالبان بزند.

این آتش بس در بحبوحه افزایش اقدامات شبه نظامی طالبان علیه نیروهای دولتی کابل در دست کم ۱۰ ولایت شامل فاریاب، قندوز و میدان وردک روز جمعه پایان یافته است.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که نیروهای دولتی عملیات نظامی خود را در بخش‌های مختلفی از این کشور علیه طالبان از سر خواهند گرفت اگر که اشرف غنی، رئیس جمهوری این آتش بس را تمدید نکند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این باره گفت: ما آماده واکنش مناسب در قبال تمامی تهدیدها و چالش‌های پیشرو هستیم.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این باره گفت: این بستگی به تصمیمات رهبران افغان دارد. هر تصمیمی از سوی آنها از جانب ما نیز اجرایی می‌شود.

این نخستین باری بود که دولت کابل آتش بس یکجانبه را در ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد و آن را برای ۱۰ روز دیگر پس از اتمام آتش بس نخست تمدید کرد.

در واکنش به این آتش بس، طالبان به شبه نظامیان خود دستور داد تا در جریان سه روز عید فطر دست به حمله علیه نیروهای دولتی کابل نزنند.

نظرات بینندگان