arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

اعلام آمادگی رسمی سوئد برای میزبانی مذاکرات صلح یمن

سفیر سوئد در سازمان ملل که رئیس این دوره شورای امنیت است از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات میان طرف‌های یمنی خبر داد. اولوف اسکوگ، رئیس این دوره شورای امنیت گفت: ما با مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن صحبت کرده‌ایم و آماده برگزاری مذاکرات با تمامی طرف‌های یمنی برای رسیدن به راهکار بحران هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر سوئد در سازمان ملل که رئیس این دوره شورای امنیت است از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات میان طرف‌های یمنی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رأی الیوم، اولوف اسکوگ، رئیس این دوره شورای امنیت گفت: ما با مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن صحبت کرده‌ایم و آماده برگزاری مذاکرات با تمامی طرف‌های یمنی برای رسیدن به راهکار بحران هستیم.

وی افزود: شورای امنیت نهم ماه جاری میلادی جلسه‌ای درباره حمایت از کودکان در درگیری‌های مسلحانه برگزار خواهد کرد. قرار است در این جلسه قطعنامه‌ای برای تضمین حمایت از کودکان و پایبندی تمامی طرف‌ها به قوانین بشردوستانه بین المللی صادر شود.

وی تأکید کرد: قرار است ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری مسلحانه گزارشی به اعضای شورای امنیت در این باره ارائه کند.

رئیس شورای امنیت همچنین نسبت به دودستگی جامعه جهانی در قبال این مسائل و عدم احترام طرف‌ها به قوانین بین المللی به ویژه در یمن و سوریه ابراز نگرانی کرد.

نظرات بینندگان