arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
اختصاصی «انتخاب»؛

مقاومت رییس جمهور در برابر «استعفای جهانگیری» و «فشار نزدیکان» ؛ ماموریت جدید به معاون اول و انتصاب جهانگيری به ریاست «ستاد ويژه اقتصادی» با اختياراتی منحصربفرد

درحالیکه روز گذشته «انتخاب» از استعفای شفاهی جهانگیری و تلاش برخی نزدیکان دفتر برای اقناع رییس جمهور در این مورد نوشت، یک منبع مطلع در گفت و گو با «انتخاب» ، از مقاومت رییس جمهور در این مورد، تدبیری نو و ماموریتی جدید به جهانگیری خبر داد. پس از حملات رسانه های متعلق به سخنگوی دولت به جهانگیری برای اصرار بر استعفا و حتی خروج از کابینه بدون رضایت رییس جمهور، اخبار رسیده به «انتخاب» حکایت از آن دارد که روحاني برای از بین بردن اختلافات و تزریق نیرو و روحيه اي جدید به جهانگیری، با ماموریت ویژه به معاون اول خود موافقت كرده است. اين ماموريت، انتصاب ويژه جهانگيري به رياست ستاد ويژه اقتصادي با اختيارات ويژه و منحصر بفرديست كه در برابر جنگ اقتصادي غرب عليه كشورمان ايجاد خواهد شد. اعضاي ديگر اين ستاد، وزراي اقتصادي و ديگر دستگاهها و سازمانهاي حاكميتي هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقاومت رییس جمهور در برابر «استعفای جهانگیری» و «فشار نزدیکان» ؛ ماموریت جدید به معاون اول و انتصاب جهانگيری به ریاست «ستاد ويژه اقتصادی» با اختياراتي منحصربفرد

درحالیکه روز گذشته «انتخاب» از استعفای شفاهی جهانگیری معاون اول رییس جمهور در روزهای گذشته خبر داده و از تلاش برخی نزدیکان دفتر برای اقناع رییس جمهور در این مورد نوشت، یک منبع مطلع در گفت و گو با «انتخاب» ، از مقاومت رییس جمهور در این مورد، تدبیری نو و ماموریتی جدید به جهانگیری خبر داد.

به گزارش «انتخاب» ، پس از حملات رسانه های متعلق به سخنگوی دولت به جهانگیری برای اصرار بر استعفا و حتی خروج از کابینه بدون رضایت رییس جمهور، اخبار رسیده به «انتخاب» حکایت از آن دارد که روحاني برای از بین بردن اختلافات و تزریق نیرو و روحيه اي جدید به جهانگیری، با ماموریت ویژه به معاون اول خود موافقت كرده است.

اين ماموريت، انتصاب ويژه جهانگيري به رياست ستاد ويژه اقتصادي با اختيارات ويژه و منحصر بفرديست كه در برابر جنگ اقتصادي غرب عليه كشورمان ايجاد خواهد شد.

طبق اطلاعات رسيده، اعضاي ديگر اين ستاد، وزراي اقتصادي و ديگر دستگاهها و سازمانهاي حاكميتي هستند.

با این انتصاب، به نظر می رسد تلاش برخی افراد برای حذف یا به حاشیه راندن جهانگیری به سنگ خورده است. این اقدام و موافقت رییس جمهور، مخالفتی آشکار با برخوردهای رسانه ای برخی مقامات ارشد دولت با معاون اول خود است و تاکیدیست بر حفظ اتحاد در شرایط ویژه فعلی کشور.

نظرات بینندگان