arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

توفان ۴۶۵ سیستانی را روانه بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات ناشی از توفان و گرد و خاک از روز پنجشنبه هشتم شهریور تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند. این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 465 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات ناشی از توفان و گرد و خاک از روز پنجشنبه هشتم شهریور تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: 79 نفر از این افراد بستری و 386 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان درباره وضعیت هوا در شمال استان تصریح کرد: هم اینک سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان 72 کیلومتر بر ساعت و دید افقی 1500 متر است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان هزار و 792 میکرو گرم بر متر مکعب یعنی 12 برابر حد مجاز گزارش شده است.

شهنوازی گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

به گزارش ایرنا صبح امروز پرواز ورودی به فرودگاه زابل به دلیل کاهش دید ناشی از توفان و گرد و خاک موفق به فرود در این فرودگاه نشد و به سمت فرودگاه زاهدان تغییر مسیر داد.

نظرات بینندگان