arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

بخشی از جنگل های سردشت طعمه حریق شد

آتش سوزی گسترده از ساعاتی قبل در بخشی از جنگل های اطراف روستای «اشترمل» شهرستان سردشت آغاز شده و تلاش ها برای مهار آن تاکنون بی نتیجه مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخشی از جنگل های سردشت طعمه حریق شداین آتش سوزی در 15 کیلومتری شرق سردشت شروع شده است و به گفته منابع محلی شعله های آتش در تاریکی شب از چند کیلومتر دورتر دیده می شود؛ وزش باد و سخت گذر بودن محل آتش سوزی تلاش ها برای خاموش کردن آن را بی نتیجه کرده است. 
نیروهای مردمی، اعضای انجمن های زیست محیطی و دوستداران طبیعت به همراه نیروهای امدادی و آتش نشانی سردشت به محل اعزام شدند. 
تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد خسارت و علت شروع این آتش سوزی به ایرنا گزارش نشده است. 
جنگل های سردشت با 85 هزار هکتار مساحت جزو جنگل های زاگرس شمالی و در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است. 
هفته گذشته نیز در یک حادثه آتش سوزی در جنگل های بلوط شهرستان مریوان 15 هکتار جنگل طعمه حریق شد و چهار نفر از کسانی که برای خاموش کردن آتش رفته بودند، جان خود را از دست دادند. 
سردشت جنوبی ترین شهرستان آذربایجان غربی و همجوار شهرستان بانه در استان کردستان است و در امتداد مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق قرار دارد. 

نظرات بینندگان