arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

اتهام‌ جنسی دامنگیر نامزد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی شد / افشاگری یک پروفسور زن پس از سه دهه

یک پروفسور زن آمریکایی روز یکشنبه «برت کاوانا» نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور را متهم به آزار جنسی کرد. «کریستین بلیسی فورد» روان‌شناس و استاد دانشگاه پالو آلتوی کالیفرنیا این اتهام را در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست مطرح کرد. کاوانا سه دهه پیش به همراه یکی از دوستانش اقدام به تجاوز به او در یک مهمانی کرده، اما با دخالت دیگران از نیت شوم خود بازمانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پروفسور زن آمریکایی روز یکشنبه «برت کاوانا» نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور را متهم به آزار جنسی کرد.

به گزارش ایرنا، «کریستین بلیسی فورد» روان‌شناس و استاد دانشگاه پالو آلتوی کالیفرنیا این اتهام را در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست مطرح کرد.
به گفته فورد، کاوانا سه دهه پیش به همراه یکی از دوستانش اقدام به تجاوز به او در یک مهمانی کرده، اما با دخالت دیگران از نیت شوم خود بازمانده است.
این استاد دانشگاه به این رسانه گفت که در ابتدای تابستان نامه‌ای محرمانه به «داین فاینستاین» سناتور ارشد عضو کمیته قضایی سنای آمریکا نوشته و این وقایع را برای او شرح داده است.
این نامه چند روز پیش در فضای مجازی منتشر و به شدت جنجال آفرین شده بود؛ اما هویت نویسنده آن تا این زمان مشخص نبود.
کاوانا اتهام‌های وارد شده را نپذیرفته است.
وی نامزد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت دائمی در دیوان عالی آمریکا به عنوان عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور است.
این قاضی جمهوریخواه در هفته‌های گذشته با حضور در سنای آمریکا، پاسخگوی سوال‌های نماینده‌های این مجلس بود.
جمهوریخواهان که اکثریت کرسی‌های سنای آمریکا را در اختیار دارند، در تلاشند تا انتهای ماه جاری میلادی، برای عضویت کاوانا در دیوان عالی این کشور رای‌گیری کنند.
وی قرار است جایگزین «آنتونی کندی» یکی از 9 قاضی این دیوان شود که به تازگی از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.
در صورت موافقت سنا با عضویت کاوانا، وی دومین فردی خواهد بود که با پیشنهاد ترامپ به عضویت دیوان عالی درمی‌آید و این موجب تقویت جناح دولت کنونی در جایگاه قضایی این کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان