arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

وزیردفاع آلمان: حضور نظامی ما درعراق طولانی خواهد بود

« اورزولا فون درلاین» وزیر دفاع آلمان، یکشنبه شب در بغداد گفت که نظامیان آلمانی برای مدت طولانی در عراق خواهند ماند. وزیر دفاع آلمان افزود: برلین متعهد است، پس از بازپس گیری خاک عراق از گروهک داعش، در روند بازسازی به یاری بغداد بشتابد. فون درلاین همچنین گفت، عراق نه تنها به ثبات نیاز دارد، بلکه نیازمند رشد اقتصادی و همکاری است و آلمان از سال 2014 تاکنون حدود یک میلیارد و 400 میلیون یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

« اورزولا فون درلاین» وزیر دفاع آلمان، یکشنبه شب در بغداد گفت که نظامیان آلمانی برای مدت طولانی در عراق خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فون درلاین این سخنان را در دیدار با نظامیان آلمانی مستقر در پایگاه نظامی «التاجی» در 30 کیلومتری شمال بغداد اعلام کرد.
وزیر دفاع آلمان افزود: برلین متعهد است، پس از بازپس گیری خاک عراق از گروهک داعش، در روند بازسازی به یاری بغداد بشتابد.
وی در پاسخ به حضور بلندمدت نظامیان آلمانی در عراق گفت: جنگ علیه گروهک داعش، جراحت های عمیقی باقی گذاشته است، به همین خاطر توانمندی دوباره قدرت عراق مستلزم صبر و شکیبایی است.
فون درلاین همچنین به خبرنگاران گفت، عراق نه تنها به ثبات نیاز دارد، بلکه نیازمند رشد اقتصادی و همکاری است و آلمان از سال 2014 تاکنون حدود یک میلیارد و 400 میلیون یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده است.
رویترز گزارش داد: پس از آن که تمرکز نظامیان آلمانی در شمال عراق و آموزش نیروهای بیشمرگه کرد متمرکز بود، امسال برلین فعالیت های خود برای آموزش ارتش عراق را به مناطق مرکزی این کشور منتقل کرده است.
وزیر دفاع آلمان همچنین اعلام کرد که نظامیان آلمانی به همتایان عراقی شان در زمینه مین روبی، تقویت مهارت های دفاعی در برابر سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی یاری می رسانند.
فون درلاین پیش از عزیمت به عراق، از پایگاه نظامی الازرق در اردن که حدود 300 نظامی آلمانی در آن مستقر هستند، دیدن کرده بود.
وی پس از دیدار با مقام های دولت مرکزی عراق به اربیل در شمال این کشور سفر کرد تا با مقامات کرد عراقی در خصوص آخرین وضعیت حضور نیروهای نظامی آلمانی در منطقه کردستان گفت وگو کند.

نظرات بینندگان