arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

فیسبوک به «تبعیض تبلیغاتی» متهم شد / از آگهی هایی که تنها مردان را به کار دعوت می کنند تا خانه هایی که رنگین پوستان را بیرون می کنند

 فیسبوک متهم شده که در تبلیغات خود نسبت به زنان و برخی اقلیت ها تبعیض قائل می شود. این نخستین بار نیست که غول شبکه های اجتماعی فیسبوک به کم کاری متهم می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فیسبوک متهم شده که در تبلیغات خود نسبت به زنان و برخی اقلیت ها تبعیض قائل می شود. این نخستین بار نیست که غول شبکه های اجتماعی فیسبوک به کم کاری متهم می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، فیسبوک قول داده شکایات را بررسی کند. این شکایت از سوی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکایی و کمیسیون فرصت های برابر مشاغل علیه فیسبوک مطرح شده است. در متن این شکایتنامه ادعا شده که حداقل 10 کارفرما تبلیغاتی را در فیسبوک انجام داده اند که بیشتر به مردان فرصت شغلی ارائه می کند تا زنان. 

گالن شروین، وکیل مدافع ارشد در پروژه حقوق زنان ACLU، در مصاحبه ای مطبوعاتی در این زمینه اظهار داشت: "تبعیض در تبلیغات شغلی قدمتی دیرینه دارد. این موضوع زنان را از فرصت های شغلی دور می کند و در نتیجه اقتصاد جامعه را تنزل می دهد. ما نمیتوانیم اجازه دهیم آگهی های هدفمند مبتنی بر جنسیت باز هم در فضای مجازی فضایی خلق کنند که در نهایت به تبعیض جنسیتی منتهی شود."

شروین گفت:" اکثر آگهی های شغلی تبعیض آمیز برای موقعیت هایی است که به طور سنتی تحت سلطه مردان قرار دارند. این شامل مواردی مثل تعمیر خودرو و فروش تایر است."

افزون بر این ها اتهامات ادعا می کنند که فیسبوک اجازه می دهد تبلیغات بر اساس سن مخاطبان آنان را تحقیر کند.

سخنگوی فیسبوک جو اوزبورن در این خصصو گفت: "هیچ جایی برای تبعیض در فیس بوک وجود ندارد؛ این موضوع  به شدت در سیاست های ما ممنوع  شده است و طی سال گذشته ما سیستم هایمان را تقویت کردیم تا از سوء استفاده های بیشتر جلوگیری کنیم. ما در حال بررسی شکایات هستیم و منتظر دفاع از شیوه های  خودهستیم."

جالب است بدانید مدتی پیش نیز وزارت مسکن و شهرسازی  یک شکایت علیه فیس بوک تنظیم کرد و گفت که این شبکه اجتماعی اجازه می دهد صاحبان خانه ها و فروشندگان، خانه های خود را بر اساس نژاد، رنگ پوست، مذهب، جنس، وضعیت خانوادگی، منشا ملی، معلولیت و... اجاره دهند. 

در ماه اوت، فیس بوک بیش از 5 هزار عنوان تبلیغاتی را حذف کرد تا تلاش کند تبلیغ کنندگان را محدود کند و آنان را از طبقه بندی مشتریان  بر اساس قومیت یا مذهب محروم کند. 

 

نظرات بینندگان