arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

تماشا کنید / ویدیو: رای دادگاه لاهه چه می‌گوید و چه نتایجی دارد؟

دادگاه لاهه حکم خود درباره شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال تحریمهای یکجانبه علیه کشورمان را به نفع ایران اعلام کرد. شکایت ایران تیرماه تقدیم این دادگاه شده بود. در متن دادخواست ایران، عنوان شده بود که خروج ‏آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها و تهدید به تشدید تحریم‌ها، عهدنامه مودت سال ۱۳۴۴ میان ایران و آمریکا را ‏نقض کرده. ویدیوی زیر، روند شکایت، دفاعیات ایران در دادگاه، پاسخ های آمریکا و رای دادگاه را بررسی کرده و در نهایت به موضوع ضمانت اجرایی این رای پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه لاهه حکم خود درباره شکایت ایران از آمریکا به دلیل اعمال تحریمهای یکجانبه علیه کشورمان را اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»، بنا بر حکم دادگاه، بر اساس تعهدات مصرح در پیمان مودت، ایالات متحده باید به نحو مقتضی محدودیت‌های اعمال‌شده در زمینه اقلام دارویی، بشردوستانه، هوانوردی و کشاورزی بر اساس تصمیم ۸ می ۲۰۱۸ علیه ایران را رفع کند.

شکایت ایران تیرماه تقدیم این دادگاه شده بود. در متن دادخواست ۱۹ صفحه‌ای ایران  عنوان شده بود که خروج ‏آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای و تهدید به تشدید تحریم‌ها، عهدنامه مودت سال ۱۳۴۴ میان ایران و آمریکا را ‏نقض کرده.

ویدیوی زیر، روند شکایت، دفاعیات ایران در دادگاه و پاسخ های آمریکا و رای دادگاه را بررسی کرده و در نهایت به موضوع ضمانت اجرایی این رای پرداخته است.

 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
آخرس که چی نهایتا قراره بره سورای امنیت که آمریکا هم عضو دائمشه پس همه چیز کشک
نظرات بینندگان