arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

طرح ضربتی جف بیزوس برای تنبیه سارقان اطلاعات شروع شد / اخراج یکی از کارمندان به علت نشت داده کاربران

آمازون کارمندانی را که اطلاعات داخلی و ایمیل های مرتبط با مشتریان را به اشتراک می گذارند اخراج می کند. این موضوع به طور جدی پیگیری خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمازون کارمندانی را که اطلاعات داخلی و ایمیل های مرتبط با مشتریان را به اشتراک می گذارند اخراج می کند. این موضوع به طور جدی پیگیری خواهد شد.

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، شرکت آمازون در حال همکاری با نهادهای قانونی برای اخراج افرادی است که به نوعی به ماهیت شرکت ضربه می زنند.

آمازون اعلام کرده که یک کارمند را پس از به اشتراک گذاشتن آدرس ایمیل مشتریان با یک فروشنده شخص ثالث نامعلوم، به دلیل نقض خط مشی های شرکت اخراج کرده است.

یک سخنگوی آمازون در بیانیه ای در روز جمعه گفت: "فردی که مسئول این حادثه است از موضع خود عزل شده است و ما از اجرای قانون حمایت می کنیم."

آمازون گفت: تنها آدرس ایمیل ها توسط کارمند مذکور سرقت شده است، و اطلاعات مهم دیگر کاملا محفوظ است. این شرکت قبلا از مشتریان متاثر از  این حادثه عذرخواهی کرده است.

 

فروشنده شخص ثالث، یک بازرگان است که در وب سایت آمازون فروش محصولاتش را سازماندهی می کند. هر چند این شرکت تصمیم به ارائه اطلاعات اضافی در مورد این فروشنده ندارد، اما اعلام کرده حساب کاربری وی را مسدود می کند.

آمازون اعلام کرده که به محض روشن شدن ابعاد این ماجرا برخی اطلاعات اضافی را در خصوص کارمند مذکور ارائه می دهد.حفظ اطلاعات مشتریان بخش مهمی از فعالیت های آمازون است، زیرا اطلاعات شخصی، از جمله شماره کارت اعتباری و بدهی های بیش از 300 میلیون حساب در سراسر جهان را نگه می دارد.

این شرکت گفت که اگر مشتریان ایمیل های ناخواسته را از یک فروشنده دریافت می کنند، می توانند ایمیل را برای report-abuse@amazon.com ارسال کنند.

 

 

 

نظرات بینندگان