arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

وقتی ماهی ها طعمه تکنولوژی تشخیص چهره می شوند / سریع ترین راهکار شناسایی بیماری های خطرناک دریایی

به نظر می رسد تکنولوژی تشخیص چهره تنها برای نسان ها کاربرد ندارد و حتی حیوانات نیز با این تکنولوژی قابل رصد و ارزیابی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد تکنولوژی تشخیص چهره تنها برای نسان ها کاربرد ندارد و حتی حیوانات نیز با این تکنولوژی قابل رصد و ارزیابی هستند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، شرکت سرشناس«Cermaq» که به عنوان  غول ماهیگیری نروژ شناخته می شود، برنامه ریزی کرده تا از تکنولوژی تشخیص چهره در پرورش ماهی ها استفاده کند تا هر نوع ماهی مبتلا به بیماری را شناسایی کند.

بگسترش برخی بیماری های دریایی در پرورش ماهی هایی که به طور تخصصی ماهی قزل آلا تولید می کنند، یک مشکل بزرگ است که می تواند به فروش  سالیانه صنعت ماهی در جهان 1 میلیارد دلار آسیب بزند.سیستم Cermaq از دوربین هایی که برای اسکن سه بعدی فعال شده اند استفاده می کند و به خاطر داشتن الگوی لکه های اطراف چشم های ماهی، دهان و زخم ها، به ماهیهای قزل آلای سالم می رسد. بنابراین اگر ماهی قزل آلا دارای بیماری های خاص باشد به سرعت شناسایی و درمان شده یا معدوم می شود.

 

در حالی که ممکن است صنایع شیلات تشخیص چهره را به عنوان راهی برای افزایش تولید استفاده کنند، این روش در برخی افراد باعث نگرانی های امنیتی شده است.

 

جالب است بدانید که . Cermaq تنها شرکتی نیست که تکنولوژی تشخیص چهره را برای حیوانات آزمایش می کند. پیش از این از این تکنولوژی برای شناسایی گاوها برای افزایش تولید شیر استفاده شده است.

نظرات بینندگان