arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۰

قسمت پانزدهم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
 
سلام ، اقا از این قسمت زیاد وقتتون رو نمی گیریم و هر هفته به خبرهای جالبی که بیشترین بازدید رو داشتن می پردازیم تا هم موارد مورد نظر شما عزیزان را پوشش بدیم و هم نریم دنبال سوژه هایی که برای شما مهم نیستند. مطلب کمتر ، حق التحریر کمتر ، اما آینده ی مطمئن تر !
 
 
 
 
شیرین ترین ها :




1- صادق محصولی : 

آقا پسر ما هم پراید داره ، اما ما هیچ . داریم قسط پراید آقازاده رو می دیم و هر ماه هم یه پول دستی از این همکار و اون همکار می گیریم تا لااقل یه نون و پنیر ( غذای سابق فقرا و طعام حال حاضر خانواده های متوسط ) بریزیم تو خندق بلا تا صدای قار و قورش گوش اطرافیان رو قلقلک نده. البته قلقلک مرسوم ها ، یه وقت فکرای بد بد نکنید! بگذریم ، ایشون فرمودند تولید ثروت خوبه ، اما خرید یک کت شلوار مارک دار برای افراد ثروتمند مذمومه . ما هم یکهو ، یواشکی یاد اسکروچ افتادیم ، که هی همچین ، نظراتشون در این رابطه میتونه نزدیک به نظرات جناب محصولی باشه .
آقا ما کار به این کارا نداریم ، آدم ثروتمند بشه ، اونم تو کار بازسازی ساختمان ، اونهم تو این مبالغی که شایع شده ، ایول داره ، بحث نکنید دیگه ، ایول داره . حالا یه پراید هم خریدن ، شما ناراحتید ؟ میدونم الان هرکسی نمیتونه پراید بخره ، اما باز اشکال نداره ، شما اغماض بفرمایید .  اگر هم ناراحتید ، وضع زندگی ایشان را با مسئولانی که یک روز در بخش خصوصی نبودند مقایسه کنید. 

ما که بی خیال شدیم از این همه توجه ، یعنی چاره ای نیست ، ولی تا یاد مبارکمان نرفته عرض کنیم قرار است دو میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد شود! چجوی ؟ شما غصه نخور اونش با افرادی مثل همین برادر بزرگوارمون ! شما را به خدا یکی ما را از این همه سرخوشی برهاند . مانده ام این همه دستاورد به این مهمی از کجا افتاد توی کاسه ی سر ما خوشبختان عالم! 

ما هم که طرح ایجاد شغل برامون جواب داد ، یه پراید خریدیم واسه پسرمون که دانشگاه دیدست و خیر سرمون درسخون ، تنها به امید این بودیم که ایشون از کار در آژانس یه نونی بیاره سر سفره تا ما از گشنگی ، بله دیگه ! خوب خودتون قضاوت کنید وقتی برای استخدام در آژانس یه راننده ی متاهل با اتومبیل مدل بالا می خوان ، ما باید چکار می کردیم ؟ باید می رفتیم سراغ این خودروهای تجملاتی که لااقل بگیم آقازاده کار دارن! شما به بزرگی خودتون ، ببخشید ، مردم عزیز ! الان با چهره ای اشک آلود و سری به زیر انداخته و خجالت زده دارم میرم قسط این ماه ماشین رو از یک مرفه مثل خودم قرض کنم. 


 
2- سند ازدواج موقت 

آقا توجه بفرمایید ، چقدر زیبا طراحی شده . هر فردی این سند رو مشاهده کنه ، خود بخود تمایل پیدا می کنه یکی از اونها رو دریافت بکنه ، اما یه چند تا مورد : 
 
اول ) آقا جان ، یکم جنبه داشته باشید . با دیدن یه خبر و یه چند تا عکس از سند ازدواج موقت که آدم اینجور سرمست و ملنگ نمی شود. یکی از همین ملنگ ها می گفت آقا اگر ما برای این طرح ادای روشنفکری در بیاوریم یک چندتا امکان جدید هم برایمان حاصل می شود که مهمترینش ، عبور از محدودیت چهار همسری است. ببینید ، دروغ چرا آقا تا قبر آآآ! درسته طرح شیک و سند خوشگلی هم داره اما می دونید در صورت ایجاد این امکان چقدر به تعداد این مدل از روشنفکران افزوده میشه ؟ 

دوم ) حالا اگر زد و ok شد ، یک فکری برای اندازه سند بکنید ، تا بیاد تو جامعه جا بیفته و اطرافیان قبول کنند ، باید بشه اسناد و مدارک رو مخفی کرد! از مسئولین تقاضا می شود در مرحله اول از قطع جیبی اسناد استفاده و در مراحل پیشرفت طرح اندازه حال حاضر را رونمایی بفرمایند.

سوم ) یکمی جدی بشیم ؛ این کار چقدر تفکر مردم رو به بازی می گیره؟ جوونای ما یه عمر وقت میزارن برن ازدواج کنن با هزارتا بدبختی قبل و بعدش ، حالا با این کار بساطی درست میشه که چند وقت به چند وقت وقتشون صرف این کارها بشه! 

چهارم ) حالا این عکسه ، یه سکه واسه سه ماه ، اما کم کم که بگذره تبدیل میشه به یه بازار جدید و  قیمت ها بالا میره و به تبع اون برای ازدواج دائم افزایش مهریه خواهیم داشت . این وضعیت اگر پیش بیاد ازدواج دائم رو به یک رویا تبدیل می کنه ! 

پنجم ) حالا شما تصور بکنید این وضعیت رو که یک آقایی از یک دختر خانومی خوششون بیاد و ایشون : اسم شناسنامش اگه زلیخواست/با صد کرشمه می گه اسمم آیداست / شوهری می خواهم که دکتر باشه / حساب بانک سوییسش پر باشه / باید هزار تا سکه مهرم کنه / تا روی دخترخالمو کم کنه / پشت قبالم یه موبایل و ماشین / یه خونه تهران یه خونه تو برلین. با عنایت به این مورد ، این طرح زیاد هم بد نیست ها !  روش فکر کنید.
 

3- احمدی نژاد : 

یه مدتی بود از فیض حضور ایشان در این ستون محروم بودیم . اما با اتفاقات اخیر ورود مبارک ایشان را تبریک گفته ، امیدواریم بتوانیم مستمر در خدمت باشیم. آقای احمدی نژاد در مجلس کلی مشکلات را بیان کردند و ضمن تایید تاثیرگذاری تحریم ها بر کشور به افزایش شدید شاخص های اقتصادی اشاره فرمودند و حدوداً 48 ساعت بعد خود ایشون یه بخشی از حرفها رو پس گرفتند و ضمن نقد تلویحی اقدام مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد گفتند : "ادعا دارند که بایستی نظارات بیشتری داشتید و کوتاهی در نظارت انجام داده اید؛ آنان با رییس بانک مرکزی کاری ندارند ولی قائم مقام وی را دستگیر و به زندان می فرستند؛ وزیر اقتصاد را استیضاح می کنند و این در حالیستکه با مدیر عامل بانک صادرات کاری ندارند." و ما یک علامت سوال بزرگ روی ابر بالای سرمان ایجاد شد که :

عزیز برادر ، مدیرعامل بانکها با تایید صلاحیت از سوی بانک مرکزی و تایید وزیر اقتصاد تعیین می شوند و اگر تخلفی از سوی هر مدیرعاملی روی دهد ، خوب مسئولیت این قضیه با بانک مرکزی و وزیر اقتصاد است دیگه! البته یک نکته ای هست که از دست ما در رفته بود و گویا ایشان به آن پی بده اند .  آقا این وزیر کار و امور اجتماعی را باید استیضاح می کردند ، چرا؟ عرض می کنیم : به این دلیل که اگر ایشان یه شغل حسابی برای این افرادی که آقای احمدی نژاد فرمودند کاری باهاشون ندارند ، دست و پا می کردند ، حالا این اتفاقات هم نمی افتاد و این تخلف اقتصادی هم بوجود نمی آمد و این همه وقت مجلس و دولت صرف این امور پیش پا افتاده مثل اختلاس نمی شد. پس پیش به سوی تعامل جدید مجلس و دولت : استیضاح وزیر کار! 
 
 
 
 
جسورترین ها :
 

1- .....

آقا چی بگیم ؟ خواستیم بی توجه به این مساله رد شیم ، اما برخی اظهار نظرهای افراد موجب شد برگردیم و اشاره کنیم . به چی ؟ به قلقلک ! ببخشید ، سر مبارکمون پایین است و با خجالت عرض می کنیم ، آقا گل شد که گل شد ، این چه کاریه ؟ آخه برادر من اینهمه پول می گیرید ، ببخشید اینهمه پول میریزید تو حولقوم این فوتبال که هیچ درآمدی هم نداره ، لااقل یه بخشی از این پول هم صرف آموزش بفرمایید. اینکه رو سردر باشگاه بنویسید فرهنگی-ورزشی که کار نشد ، آموزش نیاز امروز ماست تو تمام مسائل بخصوص فرهنگ ، که ازش غافل بودیم و این شدیم که می بینید. حالا دیگه اگه بخوای از خونه بری بیرون باید نگران باشی تلویزیون پخش مستقیم نداشته باشه که بچه ها یه کارایی رو ببینند ، که برخی مسئولین بهش می گن شوخی ، اما ما بهش میگیم شعور انسانی! 



2- وزیر اقتصاد

جناب وزیر محترم اقتصاد در جلسه استیضاح بالاخره بعد از سه ماه از افشای قضیه اختلاس 3000 میلیارد تومانی به توصیه برخی نمایندگان که از ایشان خواستند ورزشکارانه و پهلوانانه عذرخواهی کنند و با کارت قرمز به کار شان ادامه دهند ، فرمودند ، اگر قصوری دراین زمینه داشته اند عذرخواهی می کنند و ما ماندیم که اگر برای یک تخلف این مقداری در زیر مجموعه ی یک مسئول بشود عذرخواهی کرد ،ما که دست به عذرخواهیمون خفن درسته و همیشه برای کارهای کرده و نکرده از همه معذرت می خواهیم ، درنتیجه میشه تو سالهای آینده رو وزارتی ، معاونتی ،چیزی حساب کنیم ؟ هان؟  راستی آدم اگر مناعت طبع داشته باشه استعفا میده ، این رو واسه اطلاعات عمومی عرض کردیم!

بازم راستی این خاوری هم کلاه سرش رفت ها ! چرا ؟ آخه عزیز دل شما که می دونستی با یه عذرخواهی همه چی رو به حالت قبل برگردونی و روبراه می کنی چرا در رفتی ، وزیر که در مورد شما گفت :" این کار باعث شده اتهام‌های زیادی به سوی وی معطوف شود و انتظار می‌رود وی بازگشته و به مسئولیت خویش عمل کند و پاسخگو باشد." حالا فهمیدی مسئولیت یعنی چه؟ به همین راحتی بود ، الکی خودتو آلاخون ، والاخون کردی. یه خونه به اون عظمت رو زدی بنام دخترت به 2 دلار ! اما حال کردیم که این دختر خانوم عجب ابوی محترم را پیچاند و خانه ی کانادا را به نام زد. ایول! به این همه استعداد که از پدر به ارث برده بودند! 
 
نظرات بینندگان