arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

وجه ضمانت مشمولان دانشجوی متقاضی شرکت در مراسم اربعین حذف شد

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا به اتفاق جدیدی که از فردا در ثبت‌نام مشمولان دانشجو به وقوع می‌پیوندد پرداخت و اعلام کرد: از دانشجویانی که توسط ستاد اربعین ثبت‌نام می‌شدند ضمانت ۱۰۰ هزار تومانی دریافت می‌شد که با هماهنگی انجام شده و اصلاحات سامانه، انشاءالله از فردا این وجه از دانشجویان دریافت نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: از فردا وجه ضمانت 100 هزار تومانی مشمولان دانشجوی ثبت‌نامی در ستاد اربعین، حذف خواهد شد.

به گزارش فارس، کمتر از دو هفته دیگر به راهپیمایی میلیونی اربعین باقیمانده و علاقه‌مندان و عاشقان آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) از هرکجای دنیا سر و سینه‌زنان رهسپار کربلایند.

در این بین اما کسانی هستند که برای خروج از کشور نیازمند به دریافت مجوزند؛ مشمولان دانش آموز و دانشجویی که باید در این خصوص اقدام کرده تا بتوانند به خیل عاشقان آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) بپیوندند.

در این خصوص، سازمان وظیفه عمومی ناجا چند سالی است که جهت تشرف دانش‌آموزان و دانشجویان مشمول به عتبات عالیات در اربعین حسینی تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا این عاشقان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر که تاکنون 35 هزار مشمول دانشجو برای شرکت در اربعین حسینی در سامانه نظام وظیفه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: برای 30 هزار نفر از متقاضیان، مجوز خروج از کشور صادر شده است.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا به حجم ورودی درخواست‌ها به سامانه نظام وظیفه پرداخت و گفت: همه پرسنل سازمان وظیفه عمومی بسیج شده‌اند تا صدور مجوز برای دانشجویان و دانش‌آموزان مشمول هر چه زودتر انجام شود؛ اگرچه با توجه به نزدیک شدن به اربعین روز به روز بر میزان تقاضاها افزوده می‌شود.

این مقام ارشد نظام وظیفه با تأکید بر این مطلب که هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد، تصریح کرد: فرایند صدور مجوز از ثبت‌نام متقاضی و تأیید دانشگاه تا صدور مجوز تقریباً 2 تا 3 روز زمان می‌برد؛ البته این مدت به دلیل افزایش حجم تقاضاهاست.

سردار کریمی به اتفاق جدیدی که از فردا در ثبت‌نام مشمولان دانشجو به وقوع می‌پیوندد پرداخت و اعلام کرد: از دانشجویانی که توسط ستاد اربعین ثبت‌نام می‌شدند ضمانت 100 هزار تومانی دریافت می‌شد که با هماهنگی انجام شده و اصلاحات سامانه، انشاءالله از فردا این وجه از دانشجویان دریافت نمی‌شود.

وی در خصوص دانشجویانی که این وجه را به عنوان ضمانت پرداخته و مجوز خروج را دریافت کرده‌اند، گفت: هیچ فرقی ندارد؛ این افراد به محض ورود به کشور طبق قانون وجه خود را دریافت خواهند کرد.

این مقام عالی سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص روند ثبت‌نام مشمولان دانشجو برای اخذ مجوز خروج از کشور اعلام کرد: دانشجویان متقاضی باید در سایت نظام وظیفه epolice.ir و سامانه سقا اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی افزود: وقتی درخواست برای دانشگاه محل تحصیل می‌رود تأییدیه در حال تحصیل بودن دانشجو صادر شده و یک کد از سامانه سخا به دانشجو ارائه می‌شود؛ دانشجو باید با آن کد که به منزله ضمانت است در سامانه نظام وظیفه وارد شود که پس از طی مراحل لازم مجوز خروج از کشوربرایش صادر می‌شود.

نظرات بینندگان