arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکست! / 645 هزار دلار برای رسوایی کمبریج آنالیتیکا

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، جریمه ای سنگین برای غول شبکه های اجتماعی جهان تعیین شد. این بالاترین نرخ جریمه ای است که دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان تا کنون تعیین کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، جریمه ای سنگین برای غول شبکه های اجتماعی جهان تعیین شد. این بالاترین نرخ جریمه ای است که دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان تا کنون تعیین کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان (ICO) با پیگیری این پرونده تصمیم گرفت رقم 645 هزار دلار را برای جریمه فیسبوک تعیین کند.

در اطلاعیه  مندرج در پرونده این جریمه اعلام شده که با توجه به سوء استفاده از داده های مربوط به حداقل یک میلیون کاربر بریتانیایی که "به طور غیرمستقیم پردازش شده" بوده و فیس بوک در خصوص انجام اقدامات فنی و سازمانی مناسب علیه آن شکست خورد، این جریمه به فیسبوک وارد شده است.

جالب است بدانید این نرخ جریمه حداکثر مقدار مجاز تحت قانون حفاظت از داده های سال  1998 است. ICOجریمه مقدماتی را در ماه جولای صادر کرد.با این تفاسیر بیراه نیست اگر بگوییم فیسبوک رکورد جریمه شدن را شکسته است.

جالب است که فیسبوک در بیانیه ای اعلام کرد که: "ما بسیار سپاسگزاریم که ICO همکاری کامل خود را در طول تحقیقات ارائه کرده و تایید کرده است که آنها هیچ شواهدی را برای نشان دادن این موضوع که فیسبوک با برنامه ریزی عمدی اطلاعات کاربران خود را با کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته باشد مشاهده نکرده است. اکنون که تحقیقات آنها کامل است، ما امیدواریم که ICO اکنون اجازه دهد تا ما به سرورهای CA دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعاتی را که دریافت کرده ایم، بررسی کنیم."

درآمد سالانه این غول رسانه های اجتماعی در سال 2017 تقریبا 40 میلیارد دلار بود که در نتیجه قوانین GDPR ممکن بود جریمه ای معادل 1.6 میلیارد دلار داشته باشد.

 

 

 

نظرات بینندگان