arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

با جدیدترین مد کاربران موبایل آشنا شوید / اشتراک گذاری اثر انگشت بین زوج های جوان

یک مد جدید بین کاربران دنیای تکنولوژی رواج پیدا کرده است. بر اساس این مد، زوج های جوان روابط خود را به یک سطح جدید ارتقا می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یک مد جدید بین کاربران دنیای تکنولوژی رواج پیدا کرده است. بر اساس این مد، زوج های جوان روابط خود را به یک سطح جدید ارتقا می دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها که موبایلهای هوشمند مانند محصولات اپل و گوگل به طور پیوسته به سمت دسترسی بیومتریک حرکت می کنند، کاربران جوانتر نیز مدهایی جدید اختراع می کنند.

یکی از مدهای جدید این روزها، اشتراک رمز عبور موبایل از طریق حسگر اثر انگشت است. بسیاری از گوشی های موبایل دارای گزینه ای برای ذخیره چندین اثر انگشت هستند و بر این اساس، بسیاری از زوج ها اثر انگشت خود را برای تسریع باز کردن قفل موبایلشان به طور مشترک استفاده می کنند.

جالب است بدانید از دید بسیاری از زوج های جوان، این اشتراک گذاری اثر انگشت نوعی نقطه عطف از سوی زوج های جوان محسوب می شود. نقطه عطفی در رابطه که نشان می دهد زوج ها تا چه حد به یکدیگر احترام می گذارند. اما پرسش این است که آیا این موضوع واقعا نشان احترام و اعتماد است یا بی اعتمادی؟

با جدیدترین مد کاربران موبایل آشنا شوید / اشتراک گذاری اثر انگشت بین زوج های جوان

موافقان و مخالفان چه می گویند؟

ما کلارک یک جوان نیویورکی که این موضوع را امتحان کرده می گوید: "من فکر می کنم که اشتراک گذاری اثر انگشت موبایل ها اعتماد بین دو نفر را نشان می دهد. من دوست دارم بدانم همسرم با چه افرادی در ارتباط است و مشکلی ندارم او هم در مورد من همین اطلاعات را داشته باشد.

با این حال همه با امیلی هم نظر نیستند، به نظر می رسد این رفتار بین زیر 30 ساله ها بیش از بالای 30 ساله ها رواج پیدا کرده و زوج های بالای 30 سال چندان تمایلی به انجام این کار ندارند.

ذخیره داده های بیومتریک مشترک از یک سو می تواند نشانه اعتماد باشد و از سوی دیگر عدم اطمینان. طبق نظر تامی نلسون، متخصص روابط اجتماعی می گوید: "در عصر دیجیتال، به اشتراک گذاری یک رمز گذار بیومتریک یا یک کلمه عبور اجتماعی چیزی شبیه به به اشتراک گذاشتن امور مالی با یک شریک است.کل ایده به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای مجازی به این معنی است که شما با شریک زندگی خود صمیمی هستید."

امنیت سایبری چه می شود؟

البته نلسون تاکید کرد که اگر قرار است این کار را انجام دهیم بهتر است به فضای امن یکدیگر نیز احترام بگذاریم. وی گفت:" ما همیشه باید به فضای یکدیگر احترام بگذاریم.آنچه شما فکر می کنید خصوصی و مخفی است باید از چشم شریک زندگیتان نیز مورد احترام باشد. "

اما این موضوع به لحاظ امنیت سایبری نیز مشکلاتی دارد. به گفته کارشناس امنیت سایبری  و دادستان سابق؛ پاتریک دوتروی، خطر ابتدایی به اشتراک گذاری دسترسی بیومتریک، این است که ممکن است فردی که به او اعتماد دارید، بعدها تبدیل به غیر قابل اعتمادترین فرد زندگی شما شود.در این صورت می تواند به راحتی اطلاعات شما را سرقت و از شما اخاذی کند.

نظر شما چیست؟ این مد جدید مثبت است یا منفی؟

*رویا پاک سرشت

 

 

نظرات بینندگان