arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

سرنوشت پروژه هایپرلوپ عربستان چه شد؟

 عربستان قصد دارد از پروژه هایپرلوپ خود تحت هر شرایطی رونمایی کند. درواقع عربستان برای این پروژه سناریویی جدید دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عربستان قصد دارد از پروژه هایپرلوپ خود تحت هر شرایطی رونمایی کند. درواقع عربستان برای این پروژه سناریویی جدید دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پروژه ویرجین هایپرلوپ عربستان یکی از برنامه های جذاب برای عربستان سعودی است که مدت هاست برای تجاری سازی آن نقشه کشیده است اما این پروژه از زمان برنامه ریزی تا راه اندازی با چالش هایی مواجه شد.

احمد بن سلیم، رئیس جدید ویرجین هایپرلوپ اخیرا گفت که سرمایه گذاران عربستانی علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در پروژه هایپرلوپ دارند. بر همین اساس نیز پس از به ثمر رسیدن پروژه هایپرلوپ در هند نوبت به عربستان خواهد رسید که در این پروژه سرمایه گذاری کند.

جالب است که نخستین ایده هایپرلوپ از سوی ایلان ماسک در سال 2013 مطرح شد و اکنون این پروژه در دیگر کشورها نیز مورد توجه واقع شده است.

شایان ذکر است پروژه ویرجین هایپرلوپ از مدت ها پیش تحت سرپرستی ریچارد برانسون هدایت می شد و اکنون احمد بن سلیم جایگزین وی شده است.برانسون ماه گذشته این پروژه را ترک کرد. وی اعلام کرد که این شرکت نیاز به یک رئیس دیگر دارد. اگرچه همزمانی خروج او از شرکت با ماجرای جمال خاشقچی با حرف و حدیث های فراوانی همراه شد.

سرنوشت پروژه هایپرلوپ عربستان چه شد؟

درواقع بسیاری از تحلیلگران بازار فناوری معتقد بودند برانسون نمی خواست هم کاسه عربستان سعودی باشد. البته تنها ریچارد برانسون نبود که در این خصوص نگرانی داشت، بسیاری از فعالان سیلیکون ولی  که قرار بود در کنفرانس توسعه عربستان سعودی حاضر باشند به دلایلی مشابه این پروژه را ترک کردند.

به نظر می رسد جایگزینی بن سلیم با برانسون برای عربستان بی فایده نبوده. او می گوید :"ما مذاکراتی سازنده  با عربستان سعودی داشتیم و آنها علاقه مند به استفاده ازهایپرلوپ بودند.این چیزی است که ما امیدواریم در چند ماه آینده در موردش  با آنها بحث کنیم."

 

 

نظرات بینندگان