arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

عضو فراکسیون زنان: ورود زنان به ورزشگاه‌ها ادامه می‌یابد/ اولویت با بازی‌های ملی است

یک عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: ورود زنان به ورزشگاه‌ها به شکل تدریجی و با اولویت بازی‌های ملی ادامه می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا حضور زنان در ورزشگاه‌ها از این پس ادامه خواهد داشت یا نه، می‌گوید: قرار است این رویه ادامه داشته باشد. قطعاً این رویه تدریجی ادامه خواهد یافت و اولویت با بازی‌های ملی است. در حال حاضر زنان در بازی‌های بسکتبال و والیبال نیز حضور می‌یابند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این برای بازی‌های داخلی و باشگاهی نیز صادق است، تصریح می‌کند: به شکل تدریجی بله. به هر حال این موضوع تا حدی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. اما قطعاً این مسئله از اولویت‌های وزارت ورزش و معاونت زنان ریاست جمهوری است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه آیا مجوزی برای حضور زنان در ورزشگاه‌های شهرهایی به غیر از تهران هم صادر شده است، می‌گوید: زمانی که این موضوع بخشنامه شود و شورای تأمین استان ابلاغ کند، باید از آن پیروی کنند. درمجموع، اگر شورای تأمین استانی مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صادر و امنیت آن‌ها را تأمین کند، مانعی برای حضور زنان وجود ندارد. چراکه هیچ ماده قانونی که زنان را از ورود به ورزشگاه‌ها منع کند، وجود ندارد.

**از وعده تا تحقق
مهر ماه سال جاری، بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره نخستین گروه از زنان برای دیدن بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با بولیوی وارد ورزشگاه آزادی شدند. از آن زمان تا شنبه هفته پیش که نزدیک به هزار زن برای دیدن بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا روانه آزادی شدند، روایت‌های مختلفی درباره ورود یا ممنوعیت آن برای زنان از سوی مسئولان مطرح شد. با این حال، فدراسیون‌های جهانی ورزشی، بارها ورزش ایران را به دلیل ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها تهدید به تعلیق کرده‌اند.

اینفانتینو دبیرکل فیفا سال گذشته و بعد از نخستین سفر به ایران، از قول روحانی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داده بود. علاوه براین، ذوالقدر سال گذشته اعلام کرده بود: «بناست ابتدا زمینه حضور زنان در مسابقات والیبال، بسکتبال و مسابقات داخل سالن و تدریجاً زمینه حضور زنان در مسابقات بزرگ‌تر فراهم شود.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
زنان خاص حق حضور دارند نه زنان ایران
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
زنان خاص حق حضور دارند نه زنان ایران
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
زنان خاص حق حضور دارند نه زنان ایران
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
باید حضور بانوان در ورزشگاه ها ادامه داشته باشد تا برای مردم عادی شود مگر مردم ما چه عیبی دارند که با این جور کارها مخالف باشیم؟ با سپاس
نظرات بینندگان