arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

پایانی برای دزدی سفارشات پستی؟ / ویدئوی «تله بمبی» مهندس سابق ناسا  4 میلیون بازدید کننده ثبت کرد  

یک مهندس جوان و خلاق سابق ناسا با ثبت ویدئویی جالب موفق شد بیش از 4 میلیون بازدید کننده را در یوتیوب به سمت خود جذب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مهندس جوان و خلاق سابق ناسا با ثبت ویدئویی جالب موفق شد بیش از 4 میلیون بازدید کننده را در یوتیوب به سمت خود جذب کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مهندس جوان هم مثل بسیاری دیگر از خریداران پستی از نرسیدن خریدهای خود خسته شده و تصمیم گرفته یک ترفند جذاب را آزمایش کند.

این روزها بسیاری از خریداران سرویس های آمازون، که لقب غول خرده فروشی جهان را یدک می کشند با مشکلات پرداخت و عدم دریافت کالا مواجهند. بر اساس نظرسنجی از Xfinity Home، بالغ بر 30 درصد از آمریکایی ها می گویند از مشکلاتی مثل  گم یا ربوده شدن کالاهای محبوب خود رنج می برند.

اکنون مارک روبر  مهندس خلاق پیشین ناسا که در یوتیوب نیز به شدت مشهور است در ویدیویی نشان می دهد که چگونه شش ماه را برای طراحی تله سارقان بسته های پستی زمان صرف کرده است. شاید بسیاری از مردم انتظار داشته باشند در این ویدئو صرفا چند ترفند آموزشی ساده را ببینند اما روبر ماجرا را به شدت جذاب کرده و ترفندهای خنده دار و علمی را با هم در آمیخته است.

پایانی برای دزدی سفارشات پستی؟ / ویدئوی «تله بمبی» مهندس سابق ناسا  4 میلیون بازدید کننده ثبت کرد  

ترفند روبر را می توان ترکیبی از ردیاب های موقعیت مکانی، دوربین های هوشمند، اسپری فلفل و خردل و مکانیزم پیچیده ای برای خنثی سازی بمب دانست. این مهندس 38 ساله در بخشی از ویدئوی خود تاکید کرده از این که منتظر باشد تا شاید پلیس بسته های سرقت شده را س بدهد خسته شده و قصد دارد خودش برای حل مشکل دست به کار شود.

او اضافه می کند: با نزدیک شدن سال نو، تعداد سرقت ها هم بیشتر می شود و من نمی توانم به عنوان یک مهندس نسبت به این ماجرا بی تفاوت باشم.

روبر در ویدیوی خود تحت عنوان Package Thief vs. Blind Bomb Trap گفت: "من احساس کردم که باید چیزی را انجام داد تا دزدها نتیجه رفتار زشت خود را ببینند."

این ویدئو تنها چند روز پس از انتشار موفق به جذب 4 میلیون بازدید کننده شده است. مارک روبر در ویدئوی خود نشان می دهد که چگونه در 4 گوشه بسته پستی اسپرهای خردل جاسازی می کند و کف جعبه نیز یک مدار ردیابی کار می گذارد، در ضمن او در این جعبه گوشیهای اپل کار گذاری کرده که نه تنها به محض تغییر محل تحویل بسته پستی به طور خودکار فیلم و عکس می گیرد، بلکه این فیلم و عکس را به سرعت در شبکه های اجتماعی آپلود می کند تا سارق شناسایی شود.

در کنار همه اینها به محض این که سارق درب جعبه را باز کند، حجم بالایی اسپری فلفل به صورتش پاشیده می شود و البته برای طنز آمیز تر شدن ماجرا پوشال و کاغذ رنگی به صورتش می چسبد.

 

نظرات بینندگان