arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

در سال 2019 با چه اتفاقاتی در دنیای تکنولوژی مواجه می شویم؟/ از ورشکستگی احتمالی توییتر تا کاندیداتوری مارک زاکربرگ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

یکی از پرسش های مهم در پایان سال 2018 این است که در سال 2019 شاهد چه اتفاقاتی در دنیای فناوری خواهیم بود؟ این پرسش برای اهالی دنیای فناوری کمی پیچیده تر است چرا که دنیای فناوری در سال 2018 اوقات خوشی را سپری نکرد و از ماجرای رسوایی کمبریج آنالیتیکا تا رسوایی هنای جنسی در گوگل و جریمه ایلان ماسک را شاهد بودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از پرسش های مهم در پایان سال 2018 این است که در سال 2019 شاهد چه اتفاقاتی در دنیای فناوری خواهیم بود؟ این پرسش برای اهالی دنیای فناوری کمی پیچیده تر است چرا که دنیای فناوری در سال 2018 اوقات خوشی را سپری نکرد و از ماجرای رسوایی کمبریج آنالیتیکا تا رسوایی های جنسی در گوگل و جریمه ایلان ماسک را شاهد بودیم.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حدس زدن این که در سال 2019 شاهد چه ماجراهایی خواهیم بود چندان ساده نیست. همانطور که تقریبا هیچ یک از کارمندان فیسبوک فکر نمی کردند چنین سال سختی پیش رو داشته باشند. اما شاید بتوان بر اساس برخی سرنخ ها،  این حدس ها را برای 12 ماه سال 2019 دور از ذهن ندانست:

ژانویه

ممکن است اتفاق بیفتد: دولت بریتانیا در نهایت برنامه نظارت سنی خود را برای محتواهای غیراخلاقی افزایش می دهد و 3 روز پس از آن فهرست هکرهایی که از طرح جدید مجلس نمایندگان در مورد نظارت دفاع می کنند نیز منتشر می شود.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: سامسونگ در نهایت گوشی هوشمند تاشو شگفت انگیز خود را در CES معرفی می کند و این نخستین دیدار کاربران با گوشی مذکور خواهد بود.

 

فوریه

ممکن است اتفاق بیفتد: ایلان ماسک از جدیدترین و آخرین ایده خود در توییتر رونمای می کند که حرکت دادن وسایل نقلیه بر فراز آسمان با هدف دور زدن ترافیک است. منتقدان فریب او را می خورند و متوجه نمی شوند که او عملا نوعی ترن هوایی را باز تولید می کند و او را نابغه خطاب می کنند.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: ایلان ماسک از یک سرمایه گذاری مشترک با یک واحد حمل و نقل محلی محلی حمایت می کند، این سیستم نوآورانه، از سیستم های حمل و نقل سریع و خطوط دوچرخه جدا می شود.

 

مارس

ممکن است اتفاق بیفتد: انگلیس از اتحادیه اروپا بدون یک معامله رسمی خارج می شود ، به دنبال این خروج برخی از شرکت های نوپا و استارتاپی از برلین و آمستردام به بریتانیا مراجعه می کنند و صنعت بریتانیا را بازسازی می کنند چرا که در ازای کار کمتر پول بیشتری می گیرند.

 

آوریل

ممکن است اتفاق بیفتد: زنان به عنوان ابرقهرمان ها ارد سریال های تلویزیونی می شوند و قسمت های جدید زن شگفت انگیز نیز ساخته می شود. به طور کلی تابستان آینده تبدیل به تابستان فمنیسم می شود.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: هیچ کس در اینترنت مشکلی ندارد. حتی یک عکس کوچک از یک حیوان خانگی هزاران لایک خواهد خورد.

 

می

ممکن است اتفاق بیفتد: فروش بیت کوین آهسته و پایدار خواهد بود و ارزشش تقریبا به هیچ وجه کاهش نمی یابد. پولهای دیجیتال روزگار خوبی را سپری می کنند.

 

ممکن نیست اتفاق بیفتد: راه اندازی یک راه هوشمندانه و نوآورانه برای استفاده از بلاکچین و را اندازی یک آزمایش موفق برای توسعه استفاده از این تکنولوژی.

 

ژوئن

ممکن است اتفاق بیفتد: ویرجین گالاکتیک نخستین پرواز فضایی خود را راه اندازی می کند و اسپیس ایکس نیز نخستین فضانورد را با موشک به پرواز در می آورد.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: ایلان ماسک یک موشک را آماده پرواز می کند که همه چیز را به جز خودش به فضا می فرستد.

 

جولای

ممکن است اتفاق بیفتد: اوبر نخستین عرضه سهام عمومی خود را نگه می دارد و سپس سطح سرمایه های خود را همزمان با کرابه ها افزایش می دهد و در نتیجه افرادی که قادر به پرداخت هزینه ها نیستند ترجیح می دهند با اتوبوس به مسیرهای مختلف بروند.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: شرکت آلفابت؛خالق وایمو، اعتراف می کند که با طراحی اتومبیل های بدون راننده که نیاز به راننده دارند، صرفا کار اوبر را تقلید کرده اند.

 

آگوست

ممکن است اتفاق بیافتد: دونالد ترامپ یک توییت بی ادبانه، تهاجمی و بی محتوا در توییتر می فرستد و به سرعت و قبل از سپیده دم، او آن را "Fake News" اعلام می کند و البته تاکید می کند تمامی توییت های بدی که تا کنون به او نسبت داده شده، جعلی هستند.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: فیسبوک با خرید یک وبلاگ تلاش می کند که تعداد کاربر های سقوط کرده خود را افزایش دهد.

 

سپتامبر

ممکن است اتفاق بیفتد: اپل بی سر و صدا یک به روز رسانی تکراری را به گوشی های هوشمند محبوبش عرضه می کند.

 

ممکن نیست اتفاق بیفتد: اپل آیفون جدید را معرفی می کند و آن را آیفون IN XS می نامد و می گوید این "اولین آیفون لوکس" است.

 

اکتبر

ممکن است اتفاق بیفتد: توییتر بالاخره موفق می شود با استفاده از ترکیبی از هوش مصنوعی  و مدیریت انسانی  از گفتارهای نفرت انگیز و آزار و اذیت پیشگیری کند.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: سامسونگ محصولات انعطاف پذیر خود را متنوع می کند و محصولاتی مانند Galaxy S Flex ، Galaxy Note Flex، Samsung Galaxy Edge Flex،را به فروش می رساند.

 

نوامبر

ممکن است اتفاق بیفتد: فیسبوک با یکی دیگر از رسوایی های سوء استفاده از اطلاعات رو به رو می شود. صدها میلیون کاربر فیسبوک با غیرفعال کردن حساب های خود اعتراض می کنند، اما به طور تصادفی سه روز بعد وارد این سایت می شوند و متقاعد می شوند که بهتر است به این شبکه اجتماعی یک فرصت دیگر بدهند.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: زاکربرگ به عنوان مدیرعامل فیسبوک، اکانت خود را بسته و 6 ماه به مرخصی می رود. جک دورسی مدیر عامل شرکت فیسبوک می شود و زاکربرگ با اعلام آمادگی برای رئیس جمهوری آمریکا، به صحنه عمومی باز می گردد.

 

دسامبر

ممکن است اتفاق بیفتد: مشخص می شود که ویدئوی جعلی منتسب به دونالد ترامپ واقعی است؛ خط تولید سامسونگ منفجر می شود و بیت کوین صعود به 25000 دلار ارزش می رسد.

ممکن نیست اتفاق بیفتد: پیامدهای واضح ناشی از شکست همگانی کشورها در پروژه های مهم نمایان می شود.  چالش های جدی مانند تغییرات اقلیمی، نژادپرستی و نابرابری جنسیتی لاینحل باقی می مانند و حرکت جهانی به سوی سیاست های مشترک می رود، رهبرانی باهوش و ضد تبعیض نژادی و البته تعداد کاربران توییتر به صفر می رسد.

 

 

نظرات بینندگان