arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۷
روزنامه معاریو اسرائیل:

نتانیاهو تحت تاثیر لبخندهای پوتین قرار نگیرد؛ روس ها می خواهند اما نمی توانند ایران را از سوریه بیرون کنند

شکی نیست که عقب نشینی نیروهای آمریکایی، ایران را برای اثبات وجود در سوریه، از طریق گسترش حضور شبه نظامیان شیعه و مسلح سازی حزب الله با موشکها، تحریک می کند. به این ترتیب، منظومه متمرکز و گسترده ای در سوریه شکل می گیرد که تبدیل به یک تهدید واقعی برای اسرائیل می شود و در ادامه، مقابله آن با اسرائیل، حتمی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانیاهو تحت تاثیر لبخندهای پوتین قرار بگیرد؛ روس ها می خواهند اما نمی توانند ایران را از سوریه بیرون کنند

روزنامه اسرائیل معاریو نوشت: نخست وزیر اسرائیل بارها به روابط مستحکم خود با پوتین و برگزاری نشستهایی بین آنها در مورد مسائل منطقه و هماهنگی های امنیتی بین این دو، افتخار کرده است. حتی نتانیاهو مدعی است که به لطف روابط نزدیک او با شخص پوتین، سقوط جنگنده روسی نیز در روابط دو طرف تاثیر واضحی نداشته است.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: اگر این چند خط از مطلب را به زبان روسی در یکی از روزنامه های ملی در سوریه منتشر می کردم، می توانستیم صدای بلند خنده را تا قدس هم بشنویم! هر یک از مردم عادی روسیه که رابطه ای با دستگاههای اطلاعاتی پوتین ندارد نیز می تواند به شما بگوید: تحت تاثیر لبخندهای پوتین قرار نگیرید؛ چرا که وی بعنوان کسی که در یکی از بزرگترین دستگاههای اطلاعاتی در جهان آموزش دیده است، در تظاهر کردن تبحّر بالایی دارد و مادامی که فعالیتهای تسلیحات دفاعی هوایی در سوریه و لبنان به منافع روسیه در منطقه اسیبی نرساند، پوتین به نتانیاهو لبخند می زند!

رئیس جمهور روسیه به خوبی می داند که راه کوتاه به سمت ترامپ، در هر موضوعی، از نخست وزیر اسرائیل می گذرد و بر این اساس، حفظ روابط نزدیک ظاهری با کانال اسرائیل، برای روسیه اهمیت زیادی دارد. علاوه بر اینکه روسیه نیز مانند اسرائیل به دنبال دور کردن ایرانی ها از سوریه است؛ چرا که حضور ایرانی ها موجب دشواری تثبیت جایگاه روسیه در سوریه می شود؛ با این حال، روسها به دلایل مختلفی نمی توانند ایران را از سوریه دور کنند. از این رو، هر حمله اسرائیلی به اهداف ایرانی در سوریه، اگر نگوییم، با خوشحالی مسکو، که با سکوت آن مواجه می شود.

همه اینها در حالی است که نیروهای آمریکایی نیز قصد خروج از سوریه را دارند و همین مساله بار دیگر به ما ثابت می کند که حتی امکان اعتماد به بزرگترین دوستمان، ترامپ، هم وجود ندارد.

واضح است که رئیس جمهور آمریکا با تصمیم ناگهانی اش، هیچ توجهی به منافع دولت اسرائیل نداشته است و این اقدام، لزوما چراغهای قرمز در قدس را روشن می کند.

با اینکه صحبت از انتقال گروه کوچکی متشکل از 2000سرباز آمریکایی است، اما این اقدام، اشاره نگران کننده ای برای هر طرفی است که به دولت ترامپ اعتماد کند. شکی نیست که عقب نشینی نیروهای آمریکایی، ایران را برای اثبات وجود در سوریه، از طریق گسترش حضور شبه نظامیان شیعه و مسلح سازی حزب الله با موشکها، تحریک می کند. به این ترتیب، منظومه متمرکز و گسترده ای در سوریه شکل می گیرد که تبدیل به یک تهدید واقعی برای اسرائیل می شود و در ادامه، مقابله آن با اسرائیل، حتمی خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
1
0
با توجیهات این دروغگو ها که میگن ایران حتی ماهواره هم نباید پرتاب کنه چون فناوریش شبیه موشک قاره پیماست، از این پس هواپیما و جنگنده هم نباید بسازیم چون هر هواپیما بالقوه توان حمل کلاهک هسته ای داره. درس علوم هسته ای و فضایی رو هم نباید ایرانیا یاد بگیرن چون ممکنه استفاده بدی ازش بشه. اصلا هیچ ایرانی نباید به دنیا بیاد چون بالقوه توان تبدیل شدن به تهدید علیه امریکا و عضویت در سپاه و ارتش رو دارن!
sasan
|
Netherlands
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
1
البته این روزنامه نظر خودرا داده است و قابل احترام است ولی من بگونه ای دیگر میتوانم
این دوستی را نقد کنم در کل پوتین در عرصه جهانی باید خودرا با سیاست جهانی میزان کند
پوتین یک شخصیتی است که از همان جوانی یکی از افراد ( کا گ ب ) در آلمان شرقی جنگ
سرد بود بنابراین الفبای سیاست را بخوبی میداند او بر پایه منافع خود قدم برمیدارد با اسراییل
دوستی عمیق دارد و برای همین است این اجازه را به اسراییل میدهد که انبارهای نظامی ایران و حزب الله را درسوریه بمباران کند بنابراین برای چاشنی خبری هم سخنگوی روسیه یک اعتراضی نسبت به حمله میکند ولی همه میدانند که به یک شوخی شباهت دارد تا جدی باشد مثلا میبینیم از یک طرف پوتین دوستی با ایران را بزبان می آورد ولی
با عربستان متحد میشود که جای نفت ایران را بگیرد و مهمتر اینکه طبق گفته های ترامپ
که باید قیمت نفت پایین بماند دقیقا آنرا اجرا میکند ولی در باره اسراییل یک سیاست شفاف
دارد
نظرات بینندگان