arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

ترکیه: برای اجرای عملیات نظامی در شرق فرات از هیچکسی اجازه نمی‌گیریم/ اگر روند خروج آمریکا از سوریه متوقف شود، عملیات را بلافاصله اجرا می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه هرگونه ارتباط عملیات نظامی در شرق فرات علیه شبه‌نظامیان کُرد با خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه و شرق روخانه فرات، وابسته به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه نیست.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه عملیات نظامی در شرق فرات را بدون هیچ ارتباطی با خروج آمریکایی‌ا از سوریه اجرا می‌کنند، گفت: «دستگاه‌های امنیتی در داخل آمریکا هستند که تلاش می‌کنند با مخالفت و ایجاد شبهه، فرایند خروج این کشور از سوریه را مختل کنند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی ضمن اشاره به لزوم خلع سلاح تمام شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، توضیح داد: «البته ما انتظار نداریم که واشنگتن تمام سلاح‌هایی را که به جنگجویان کُرد داده، پس بگیرد ولی آنها قولی داده‌اند که باید به آن وفا کنند».

وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه امروز تماس تلفنی با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود در این زمینه برقرار می‌کند، افزود: «ایالات متحده از ما خواست که در فرایند خروج آنها از سوریه، تمام امکانات و حمایت‌های لوجستیکی لازم را در اختیار آنها قرار دهیم».

چاووش‌اوغلو ضمن اشاره به عزم ترکیه برای اجرای عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در شرق رود فرات، تاکید کرد که برای این کار از هیچکسی اجازه نمی‌گیرند و اگر روند خروج آمریکا از سوریه متوقف شود، عملیات را بلافاصله اجرا خواهند کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان