arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

چالش جذاب شرکت تسلا شروع شد / سیستم کامپیوتری ماشینتان را هک کنید و یک خودرو مدل 3 هدیه بگیرید

شرکت تسلا یک چالش جدید و جذاب برای کاربران خود معرفی کرده است. بر اساس این چالش در صورتی که کاربران بتوانند سیستم کامپیوتری ماشینشان را هک کنند یک خودرو مدل 3 را هدیه می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت تسلا یک چالش جدید و جذاب برای کاربران خود معرفی کرده است. بر اساس این چالش در صورتی که کاربران بتوانند سیستم کامپیوتری ماشینشان را هک کنند یک خودرو مدل 3 را هدیه می گیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تیم امنیتی گروه خودروسازی تسلا، در تلاش است تا بی نقص ترین خودرو ممکن را تحویل بازار دهد و  بر این اساس اعلام کرده که اگر خریداران خودروهای تسلا بتوانند یک نقص مرتبط با آلوده سازی هوا را در سیستم کامپیوتری خودرو بیابند برنده یک خودرو مدل 3 خواهند شد.

البته این نخستین باری نیست که یک شرکت در تلاش است برای یافتن نواقص خود جایزه تعیین کند. حتی شرکت های سرشناس دنیای فناوری مثل مایکروسافت و گوگل نیز هر از چند گاهی جوایزی برای یافتن حفره های امنیتی سیستم عامل های خود تعیین می کنند. این پاداش های عمدتا نقدی کمک می کند مشکلات امنیتی سریعتر پیدا شده و سیستم های هوشمند با دقت بیشتری طراحی شوند.

تسلا نیز به فکر همین تکنیک افتاده است. البته فراموش نکنیم که مسئله کیفیت خودرو همیشه برای تسلا مهم بوده است و این شرکت  تنها سازنده خودرو بود که در کنفرانس امنیتی ونکوور مشارکت داشت.

تسلا  اعلام کرده که هر محقق سایبری که بتواند سیستم کامپیوتری ماشین های این شرکت را هك كند، جایزه ای ویژه خواهد داشت.تسلا تنها سازنده خودرویی است که روی پیدا کردن تنگناها و اشکالات نرم افزاری خودروهای خود متمرکز شده است و این نخستین باری است که این موضوعات تا این حد مهم می شوند.

دیوید لاو، معاون مدیرعامل تسلا در مورد نرم افزارهای موجود در وسایل نقلیه، در بیانیه ای گفت: "ما در حال توسعه خودروهای خود با بالاترین استانداردهای ایمنی در هر جهت هستیم و در این مسیر، همکاری با جامعه سایبری برایمان ارزش بالایی دارد. "

برنامه های جایزه دهی تسلا به افرادی که نقص های این شرکت را می یافتند از سال 2014 راه اندازی شد و به طور کلی پاداش هایی از 5 تا 25 دلاربه آنها اعطا می شد . اما اخیرا جوایز از مرز 15 هزار دلار فراتر رفته اند و به یک خودروی کامل رسیده اند.

نظرات بینندگان