arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

مدیرعامل اپل خواستار مقرراتی جدی تر برای حفظ حریم شخصی کاربران شد / دست هایی نامرئی که اطلاعات مجازی را می فروشند

مدیرعامل اپل؛ تیم کوک می گوید در حال حاضر مرزهای حریم خصوصی کاربران نامرئی است و در نتیجه "اقتصاد سایه" در حال ربودن اطلاعات کاربران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل اپل؛ تیم کوک می گوید در حال حاضر مرزهای حریم خصوصی کاربران نامرئی است و در نتیجه "اقتصاد سایه" در حال ربودن اطلاعات کاربران است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تیم کوک می گوید باید هرچه سریعتر تمهیداتی برای حفاظت از اطلاعات کاربران اندیشیده شود چرا که در حال حاض اطلاعات کاربران به راحتی سرقت می شود.

این نخستین باری نیست که تیم کوک در این خصوص هشدار می دهد. او تا کنون بارها در مورد نحوه استفاده از اطلاعات کاربران توسط شرکت های مختلف هشدار داده است و می گوید اطلاعات کاربران بدون آن که مطلع باشند سرقت می شود. برهمین اساس تیم کوک خواستار حفاظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران شده است و این موضوع نشان می دهد که اطلاعات شما به طور مداوم بدون اطلاع شما به صورت آنلاین به فروش می رسد.

او در جدیدترین سخنان خود روی عبارت نقض "نامرئی" اطلاعات تاکید کرده است. وی در بخشی از سخنان خود می گوید: "به عنوان مثال، شما ممکن است یک محصول را از یک خرده فروشی آنلاین خریداری کرده باشید ؛چیزی که بیشتر ما انجام می دهیم.اما چیزی که خرده فروش به شما نمی گوید این است که پس از آن تمامی اطلاعات خرید و نقل و انتقالات شما توسط شرکت ها واسه رصد می شود و البته رفتار شما به عنوان مصرف کننده به راحتی طبقه بندی و جمع بندی می شود."

کوک خاطرنشان می کند که ردیابی این فعالیت دشوار است، زیرا تنظیمات "اقتصاد سایه ای که تا حد زیادی کنترل نشده" باقی مانده است. او پیشنهاد کرد که کمیسیون تجارت فدرال درخواست کند که تمام کارگزاران داده ثبت شوند تا کاربران بتوانند پیگیری کنند که اطلاعاتشان به فروش می رسد  یا خیر و اگر می خواهند این اطلاعات را حذف کنند.

مدیر ارشد اپل از قانون گذاران ایالات متحده نیز در خواست کرده که  اقدام به تصویب "قانونی جامع برای حفظ حریم خصوصی کاربران"  کنند.

یکی از مشهورترین نمونه های نقض حریم خصوصی کاربران ماجرای رسوایی فیسبوک در سال 2018  و همکاری این شبکه اجتماعی با مرکز جمع آوری اطلاعات کمبریج آنالیتیکا،است.

نظرات بینندگان