arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

رشد درامد بیش از 100 درصدی فیسبوک در «استوری ها» / ذائقه مردم در حال تغییر است

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک موفق شده از طریق استوری ها به افزایش درامد بیش از 100 درصدی برسد. این رشد درامد را می توان حاصل تکنیک های مناسب تبلیغاتی دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک موفق شده از طریق استوری ها به افزایش درامد بیش از 100 درصدی برسد. این رشد درامد را می توان حاصل تکنیک های مناسب تبلیغاتی دانست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، قابلیت استوری یک ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد عکس ها و فیلم هایی را در پلتفرم فیسبوک اجرا کنندکه پس از یک روز ناپدید می شوند. به نظر می رسد این ویژگی کارکردی خارق العاده برای تبلیغ کنندگان داشته است.

گزارش جدید شرکای بازاریابی فیسبوک نشان می دهد که تا پیش از این هرگز چنین روند رشد خیره کننده ای در کارنامه فیسبوک ثبت نشده بود.

تحلیلگران دویچه بانک نیز می گویند حضور تبلیغات در استوری ها بسیار موثر بوده است. مارک زاکربرگ، در سه ماهه آخر سال گذشته به خبرگزاری ها گفت که ویژگی هایی مانند استوری آینده فیسبوک را تغییر خواهند داد و در نهایت به بزرگ تر شدن این پلتفرم کمک می کنند. به نظر می رسد پیش بینی های زاکربرگ چندان دور از منطق نبوده و استوری ها واقعا در مسیر پیشرفت فیسبوک نقش داشته اند.

در طول سه ماهه سوم سال گذشته، زاکربرگ پتانسیل استوری ها را به نمایش گذاشت، کاربران می توانند عکس ها و ویدیوهای تمام صفحه خود را در فیسبوک و اینستاگرام  به اشتراک بگذارند. این ویژگی مشابه ویژگی استوری در اسنپ چت است و به نظر می رسد خوراک تبلیغاتی مناسبی برای شرکت ها و موسسات مختلف فراهم کرده است.

بر اساس اطلاعات فیسبوک، شرکت های مختلف روی استوری ها به عنوان بخشی از برنامه های رشد و تکنولوژی تبلیغاتی خود حساب باز کرده اند. این ویژگی به بازاریابان کمک می کند تا روی پلتفرم فیسبوک بهتر عمل کنند.

طی سال گذشته، میزان استفاده از استوری ها توسط تبلیغ کنندگان بیشتر شده و در نتیجه بودجه های اختصاص یافته به این قالب تبلیغاتی نیز تا 124٪ افزایش یافته است. البته بر اساس گزارش دویچه بانک هنوز هم آگهی های خبری و غیر استوری در صدر آگهی ها قرار دارند اما فرمت های استوری نیز روندی رو به رشد را تجربه می کنند.

با این حال، تحلیلگران هشدار داده اند که درآمد تبلیغاتی فیسبوک می تواند به مرور زمان، کم می شود. دویچه بانک اعلام کرد انتظار دارد که درآمد حاصل از تبلیغات فیسبوک در سه ماهه چهارم سال 2018 و سه ماهه اول سال 2019 به مرور کمی کمتر شده و سپس در 3 ماه آخر 2019 دوباره افزایش یابد.

 

نظرات بینندگان