arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

از طرح جنجالی مدارس بریتانیا چه می دانید؟ / ارائه تمرینات ذهنی برای آرامش دانش آموزان / تلاش برای کاهش اضطراب و افسردگی نوجوانان

تمرینات ذهنی در بسیاری از مدارس در سراسر جهان، از جمله در مدارس نیویورک، آموزش داده می شوند. اکنون  مدارس بریتانیا در حال مطالعه روی این موضوع هستند که کدام تکنیک ها بهترین بازخورد را در مدارس خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمرینات ذهنی در بسیاری از مدارس در سراسر جهان، از جمله در مدارس نیویورک، آموزش داده می شوند. اکنون  مدارس بریتانیا در حال مطالعه روی این موضوع هستند که کدام تکنیک ها بهترین بازخورد را در مدارس خواهند داشت.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، دانش آموزان بریتانیا در حال حاضر در مورد ریاضیات، علم و تاریخ یاد می گیرند، اما صدها مدرسه در حال آماده شدن برای گسترش برنامه درسی سنتی با یک موضوع جدید هستند؛ ذهنیت.

دولت انگلیس روز دوشنبه گفت که در 370 مدرسه انگلیسی، دانش آموزان به عنوان بخشی از یک مطالعه برای بهبود سلامت روان تمرینات ذهنی را آغاز می کنند.

دولت بریتانیا اخیرا در یک برنامه خبری اعلام کرد که با کارشناسان بهداشت روانی کار خواهد کرد تا تکنیک های آرامش، تمرینات تنفسی و سایر روش ها را برای "کمک به دانش آموزان برای تنظیم احساساتشان تدریس کند."

 

هدف این برنامه این است که مطالعه شود  کدام رویکرد برای نوجوانان در دوران بلوغ مناسب تر است. مدت زمان انجام این مطالعه تا سال 2021 خواهد بود.

وزیر آموزش انگلیس، در یک بیانیه گفت: "به عنوان یک جامعه، ما نسبت به سال های گذشته نسبت به سلامت روان نوجوانانمان حساس تر شده ایم، چرا که جهان مدرن فشارهای جدیدی را برای کودکانمان ایجاد کرده است."

او افزود: "ما به مرور در قالب این برنامه ها اقدام به معرفی تدریجی روشهایی برای حل مسائل مربوط به سلامت روان، رفاه و خوشبختی آنها از سال های ابتدایی مدارس خواهیم کرد."

این ابتکار عمل ماه ها پس از آن رخ می دهد که نتایج یک نظرسنجی که توسط سرویس بهداشت ملی انجام شده بود، نشان داد که از هر 8 کودک حداقل یکی از آن ها در سنین بین 5 تا 19 سالگی  یک بیماری روانی دارند.

نتایج یک نظرسنجی که در ماه نوامبر منتشر شد نیز نشان دهنده افزایش اختلالات روانی در 5 تا 15 ساله ها طی سال 2018 نسبت به سال  2017 بود که از 11.2 درصد به 9/11 درصد رسید. اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی رایج ترین مشکلات نوجوانان است.

از طرح جنجالی مدارس بریتانیا چه می دانید؟ / ارائه تمرینات ذهنی برای آرامش دانش آموزان / تلاش برای کاهش اضطراب و افسردگی نوجوانان

سخنگوی آموزش و پرورش بریتانیا در این خصوص گفت: "ما هر روز شاهد فشار شدیدی در مدرسه ها روی نوجوانان هستیم، مشکلاتی مثل قلدری در مدرسه، می تواند مسائلی مثل اضطراب و افسردگی را در نوجوانان تشدید کند. "

اما دو کمیته پارلمانی از گزارش های دولتی که بر اساس این برنامه برپا شده است، انتقاد کرده اند، آنها تمرکز روی  برخورد با مشکلات احساسی و جلوگیری از آنها را اشتباه می دانند. برای مثال رئیس کمیته آموزش و پرورش و بهداشت و مراقبت های اجتماعی در گزارشی منتشر شده در ماه مه گذشته نوشت: "استراتژی دولت فاقد جاه طلبی است و برای اکثریت کسانی که به شدت به آن نیاز دارند کمک کننده نیست."

اما دکتر جسیکا دیایتون، استاد سلامت روان و رفاه کودکان در کالج لندن گفت که این ابتکار جدید برای ارائه حمایت و رفع سریع مشکلات نوجوانان طراحی شده است.

او گفت: " ما سعی خواهیم کرد که نگرانی ها نسبت به مشکلات روانشناختی را کاهش دهیم، برای رسیدن به این هدف نیز در تلاشیم تا محیط مدرسه را بهداشتی تر و آرامتر کنیم."

این برنامه شامل چندین تاکتیک است، از جمله آموزش معلمان برای انجام تمرین های بازی نقش، آموزش شیوه های آرام سازی و دعوت از متخصصان برای بحث های گروهی.دکتر دایتون گفت، "این راهها  فقط برای ایجاد احساسات بهتر در کوتاه مدت نیست، بلکه بهتر است از این روش برای زندگی بهتر در آینده استفاده شود."

 

نظرات بینندگان