arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

وزیر امورخارجه روسیه با «بردی محمداف» دیدار کرد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که به ترکمنستان سفر کرده است با «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور در شهر «عشق‌آباد» دیدار کرد. لاوروف در مورد نتایج این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهور ترکمنستان تمایل به همکاری بیشتر بین «مسکو» و عشق‌آباد در زمینه صادرات گاز می‌باشد و این موضوع را نمایندگان 2 کشور در چارچوب کمیسیون بین‌دولتی با هدف توسعه مشارکت اقتصادی- تجاری بررسی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امورخارجه روسیه با «بردی محمداف» دیدار کرد

وزیر امور خارجه روسیه در سفر دوره‌ای خود به کشورهای آسیای مرکزی در ترکمنستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و مسائل مهم منطقه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که به ترکمنستان سفر کرده است با «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور در شهر «عشق‌آباد» دیدار کرد.

لاوروف در مورد نتایج این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهور ترکمنستان تمایل به همکاری بیشتر بین «مسکو» و عشق‌آباد در زمینه صادرات گاز می‌باشد و این موضوع را نمایندگان 2 کشور در چارچوب کمیسیون بین‌دولتی با هدف توسعه مشارکت اقتصادی- تجاری بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بردی محمداف از ایجاد برنامه‌های بلندمدت برای همکاری بین دو کشور در بخش صادرات گاز حمایت کرد و در حال حاضر نیز شرکت «گازپروم» روسیه همکاری های را در این زمینه با ترکمنستان انجام داده است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به همکاری عشق آباد و مسکو در دریای خزر خاطر نشان کرد: بردی محمداف توجه بسیار به مشارکت در حاشیه دریای خزر دارد، در سال 2002 در پایتخت ترکمنستان مذاکرات چندجانبه رؤسای پنج کشور منطقه راه‌اندازی شد و سال گذشته پرسه مذکور با امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر به اتمام رسید.

لاوروف گفت: همچنین 2 توافقنامه همکاری در بخش اقتصاد و حمل و نقل به ابتکار رئیس جمهور ترکمنستان تصویب شد.

وزیر خارجه روسیه در سفر دوره‌ای خود به کشورهای آسیای مرکزی پس از قرقیزستان و تاجیکستان با مقامات ترکمنستان دیدار و مسائل مهم منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است که مذاکرات بین رؤسای شرکت گازپروم و دولت ترکمنستان در سال گذشته آغاز شد و روسیه آمادگی خود برای خرید گاز این کشور را اعلام کرده است.

نظرات بینندگان