arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

دستورالعمل ضدچینی رئیس جمهور آمریکا در راه است / استفاده از هر نوع تجهیزات مخابراتی چین ممنوع می شود

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به زودی یک دستورالعمل جدید را امضا خواهد کرد که بر اساس آن استفاده از تجهیزات ارتباطی مخابراتی چینی در شبکه های بی سیم ایالات متحده ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به زودی یک دستورالعمل جدید را امضا خواهد کرد که بر اساس آن استفاده از تجهیزات ارتباطی مخابراتی چینی در شبکه های بی سیم ایالات متحده ممنوع است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها چینی ها به شدت در تلاشند در زیرساخت های ارتباطی جهان نفوذ کنند و این مضووع از دید ایالات متحده اصلا خوشایند نیست. بر همین اساس است که گزارش شده دونالد ترامپ قصد دارد تسویه حساب خود با چین را کامل کرده و روابط خود با چین را در حوزه زیرساخت های مخابراتی تمام کند.

انتظار می رود دونالد ترامپ هفته آینده یک دستورالعمل اجرایی را امضا کند که تجهیزات مخابراتی چین را در شبکه های بیسیم ایالات متحده ممنوع کند.

منابعب اگاه در این خصوص می گویند: این دستورالعمل قبل از کنفرانس بزرگ صنعتی، MWC بارسلونا، که از 25 فوریه آغاز می شود، برنامه ریزی می شود تا از اهمیت امنیت سایبری در قراردادهای تکنولوژی چین نیز کاسته شود.

کاخ سفید هنوز در این خصوص واکنشی نداشته اما در صورت حقیقت داشتن این موضوع می توان انتظار داشت این تصمیم در مسابقه اینترنت 5G  جهان نیز بی تاثیر نباشد. افزون بر این مشکلات 2 برند مشهور هواوی و زد تی ای نیز در این زمینه کم نخواهد بود.

 ایالات متحده طی سال 2018 عملا برند هواوی را تهدیدی برای امنیت سایبری کاربران خود ارزیابی کرده بود، اکنون باید دید این مشکلات در سال 2019 و سالهای بعد چگونه پیش خواهد رفت.

از سال 2012، بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه ای در جهان، یعنی هواوی، از فروش محصولات مخابراتی خود در ایالات متحده آمریکا منع شده است و علت این موضوع نیز نگرانی های امنیتی است که توسط دولت ایالات متحده مطرح می شود.

 

 

نظرات بینندگان