arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸

اعتراض گسترده کارمندان مایکروسافت نسبت به تبعیض جنسیتی / از عدم پیشرفت شغلی تا نادیده گرفتن استعدادهای زنان

گروهی از کارمندان مایکروسافت ضمن اعتراض به تبعیض های جنسیتی گسترده در این شرکت خواستار توقف و اصلاح هر چه سریعتر این روند شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از کارمندان مایکروسافت ضمن اعتراض به تبعیض های جنسیتی گسترده در این شرکت خواستار توقف و اصلاح هر چه سریعتر این روند شدند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارکنان مایکروسافت، ساتیا نادلا، مدیر عامل این شرکت را متهم به نادیده گرفتن تبعیض های جنسیتی کردند و خواستار توقف هرچه سریعتر این رفتارها شدند.

این گروه از کارکنان می گویند زنان از فرصت های پیشرفت شغلی محرومند و اساسا هیچ توجهی نیز به شکایت های انان در مورد شرایط شغلی نمی شود. این افراد ضمن اعتراض مستقیم به ساتیا نادلا نگرانی های خود را در قالب نشستی به گوش وی رساندند. در این نشت که بین 100 تا 150 نفر حضور داشتند، افرادی از بخش ها و شعبه های مختلف این شرکت صحبت کردند.

محور اعتراضات دراین شکایت ها در مورد فرهنگی است که پیشرفت زنان را محدود می کند و  حتی شامل رفتار نامناسب جنسی است. انگیزه اعتراض ها از زمانی شروع شد که یک زنجیره ایمیل توسط زنانی منتشر شد که از تجربیات خود و تبعیض پایدار در مایکروسافت می گفتند.

نادلا و سرپرست منابع انسانی مایکروسافت؛ کاتلین هوگان، به کارکنان این نشست گفتند که شفافیت در مورد پیشرفت زنان در داخل شرکت افزایش می یابد. این وعدهه در شرایطی مطرح شد که ایمیل اولیه که زنجیره اعتراضات را به راه انداخت در تاریخ  20 مارس توسط یک کارمند زن ناامید فرستاده شد، که در عرض شش سال نتوانسته بود ارتقاء یابد. این کارمند، مایکروسافت را متهم کرد که یک باشگاه "پسران" است.

به محض انتشار این ایمیل، بلافاصله، زنان شاغل در شرکت مایکروسافت نیز تجربیات خود را به موضوع ایمیل اضافه کردند. این تجربیات شامل داستان هایی مختلف بود که حتی تهدید و آزار و اذیت های جنسی را نیز در بر می گرفت. هوگان در این خصوص ابراز تاسف کرد و گفت هر زنی که در مایکروسافت احساس می کند نادیده گرفته می شود یا به طور مستقیم و غیرمستقیم آزار جنسی می شود می تواند به سرعت با وی تماس گرفته و موضوع را با جدیت پیگیری کند.

این اعتراض ها دقیقا در روزی منتشر می شود که گوگل گزارش سالانه تنوع  کارمندان خود را منتشر کرد که نشان می دهد این شرکت در حال پیشرفت است اما روند این پیشرفت بسیار آهسته تر از انتظار است. برای مثال در سال 2018، زنان 32.2 درصد از استخدام های جدید را تشکیل می دهند در حالی که این رقم طی سال 2017 حدود 31.3 درصد بوده است. این شرکت کارکنان سیاهپوست و لاتین بیشتری را نیز استخدام کرده اما این دستاوردها بسیار اندک بود برای مثال رقم رشد استخدام سیاهپوستان   4.8٪  برابر 4.1٪، و استخدام لاتین ها نیز 6.8٪ برابر  6.3٪ بود.

نظرات بینندگان