arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۰

قرائتی: در هر كشوري كه دانشگاه بيشتر است، آمار فساد هم بيشتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: اگر دست از دست ولايت فقيه برداريم، در دست هر حزب و رهبر سياسي بگذاريم، جاي نگراني دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين محسن قرائتي، در دومين نشست "نماز، تراز جامعه اسلامي" كه در مركز تربيت معلم شهيد بهشتي برگزار شد، اظهار داشت: انسان از چند راه « جهل، هوس و تحرك‌هاي بيروني» گزيده مي‌شود كه ولايت فقيه از اين سه راه بيمه است.

وي عنوان كرد: اگر دست خود را در دست هر كس غير از ولايت فقيه بگذاريم بايد نگران جهل و هوس‌ها و تحركات بيروني او باشيم.

قرائتي در خصوص هفت دي، روز تشكيل نهضت سوادآموزي گفت: در گذشته 50 درصد مردم بي‌سواد بودند اما امروز اين آمار به 10 تا 12 درصد رسيده است و مربيان نهضت بر اساس آزموني كه گرفته شده از خيلي از ليسانس‌ها باسوادترند و با علم بيشتر، كار سخت‌تر و حقوق كمتر در حال انجام وظيفه هستند.

وي افزود: مطلب تلخ اين است كه در هر كشوري كه دانشگاه بيشتر است، آمار فساد هم بيشتر است و اين است كه علم به تنهايي نتيجه ندارد و اخلاق و تربيت نمي‌دهد و با كامپيوتر و روانشناسي و جامعه‌شناسي و اين‌ها كسي تربيت نمي‌شود.

وي اظهار داشت: تعليم و تربيت بايد هدفمند باشد و اگر كسي تمام افراد بي‌سواد را بگيرد و ديپلمه تحويل بدهد اما آنان تارك الصلاه باشد، ذخيره‌اي براي آخرت خود ندارد.

رييس ستاد اقامه نماز كشور عنوان كرد: با سخنراني دسته‌جمعي و سر صف نمي‌شود كسي را تربيت كرد، چرا كه پرورش به حرف زدن نيست بلكه گفت‌وگوي تن به تن و خصوصي راه تربيت است، به اين خاطر است كه تعداد افرادي كه با برخورد مسلمان شده‌اند، از افرادي كه با سخنراني مسلمان شده‌اند، بيشتر است.

قرائتي خاطرنشان كرد: در زمان شاه طلبه‌ شدن يعني فقر و الان هم زندگي طلبه‌ها ضعيف است، حال اگر چند آخوند، وكيل و وزير و قاضي شدند دليل اين نيست كه همگاني است؛ برخي طلبه‌ها حقوقي كمتر از يك كارگر افغاني مي‌گيرند و بالاترين حقوق در حوزه 250 هزار تومان است و كدام آخوند را ديده‌ايد كه برج و مزرعه داشته باشد؟ هر چند پولدار بودن بد نيست، از چه راهي پول در آوردن مهم است.

رييس ستاد اقامه نماز كشور تقاضايي در خصوص برگزاري جلسات تفسير بيان كرد و گفت: جلسه نبايد بيشتر از نيم ساعت طول بكشد و خسته‌كننده باشد. نمره و ترم واحد نداشته باشد و آياتي كه مورد نياز است انتخاب شوند چرا كه به ترتيب آيه‌ها نمي‌شود تفسير كرد زيرا ممكن است آيه‌اي به درد كسي كه گوش مي‌كند، نخورد.

قرائتي دليل ناموفق بودن كتاب معارف در دانشگاه را نوشتن كتاب بر اساس علم نويسنده، عنوان كرد و افزود: بايد براي هر دانشكده و رشته، آيات و روايت مخصوص به خودش را استفاده كنيم.

وي در پايان گفت: معلمان لباس و شغل خود را با هيچ چيز عوض نكنند، معلم خوب كسي است كه عوام حرف او را بفهمند و خواص بپسندند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۱۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
159
11
جناب قرائتی راهش بستن دانشگاهها نیست بلکه بهتره که دانشگاههای دخترانه و پسرانه داشته باشیم تا هم اعصاب پسرها راحت باشه هم دخترها و هم خیال خانواده ها و علما ضمنا من خودم دانشجو بودم ولی مدافع این طرحم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
من خودم دانشجو بودم ولی مدافع این طرحم! الان چه کسی دانشجو نیست؟؟؟؟
بیسواد...وبیقرار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
5
159
اصلا ریشه تمام فساد ...ازقبیل دزدی...دروغ ... اعتیاد...اختلاس...فقر...بیکاری...جنایت...فحشا...در دانشگاههاست...بدین جهت باید تمام دانشگاهها را تعطیل کرد.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
3
101
وای وای !!! خیلی تاسف آوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
25
51
امام خمینی (ره)می گفت دانشگاه مبدا همه ی تحولات هست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
نه بابا از کی تا حالا حرفهای امام خمینی (ره) برای امثال شما مهم شده. در ضمن امام خمینی (ره) با بی حیایی و بی حجابی در دانشگاه هم مخالف بودند.
لاله زار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
5
76
دانشگاه...!!!! ...از روز اول هم سنگ بنای دانشگاه در ایران کار ی درست نبود وباعث عقب افتادن ایران شد....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
3
89
حاج آقا اولا كسي رو نميشه با حرف زدن تربيت كرد، چه عمومي چه خصوصي!!! عمل صالح داشتن بهترين راه تربيته...
ثانيا كدوم دانشجو توي دانشگاه داره حقوق مي‌گيره كه حالا دانشجوي حوزه اگه 250 تومان مي‌گيره از نظر شما كمه؟؟؟دقيقا به چه معترضي شما؟؟
نظرات بینندگان