arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۰

لغو حضور رئیس جمهور در مراسمی به مناسبت ۹ دی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مهر نوشت: مراسم دومین سالگرد حماسه 9 دی امروز دوشنبه از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در محل همایش های این سازمان برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این همایش که قرار بود با حضور رئیس جمهور و برخی وزرا برگزار شود در ابتدا رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سپس حجت الاسلام ادیب یزدی به ایراد سخنرانی در خصوص حماسه نه دی پرداختند.

اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هدف ازبرگزاری این جلسه را نشان دادن اردات و تبعیت مردم و مسئولان به ولایت فقیه خواند و افزود: اتحاد و انسجام ملی دستگاه های دولتی و مردم برای تحقق یک هدف بزرگ به نام انقلاب اسلامی و یک نظام بنام جمهوری اسلامی است.

صلاحی با اشاره به تمرکز آمریکا بر ایران و دفع قدرت آن پس از فروپاشی شوروی گفت: نگاه اجمالی به فضای بیرون از کشور حقایق زیادی را برای ما روشن می سازد. در زمانی که شوروی به عنوان ابرقدرت جهانی در مقابل آمریکا وجود داشت، کمیته ای به نام " خطر جاری" تمام فعالیت های سیاسی، اجتماعی، نظامی شوروی را دنبال می کرد که پس از فروپاشی همه امکانات این کمیته برای رصد فعالیت های انقلاب اسلامی ایران به کار گرفته شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: اختصاص چنین کمیته ای برای ایران نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی ایران و مقایسه قدرت ایران با شوروی است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره دومین همایش "حماسه ماندگار 9 دی" گفت: در دفاع از حریم ولایت نباید مصلحت اندیشی کرد و باید با تمام قدرت از این حریم مقدس دفاع کرد.

 اظهارات وی به شرح زیر است:

*دوره فعلی را از نظر شرایط سیاسی و فتنه های آن می توان با دوران بعد از رحلت پیامبر و حکومت امیرالمومنین(ع) قیاس کرد که در آن حضرتش در وادی بی وفایی و تنهایی گرفتار آمد.

* اهداف و ویژگی های دوران صدر اسلام در انقلاب اسلامی ما هم بی کم و کاست مطرح است و مشکلاتی که در آن دوران دامن جامعه اسلامی را گرفت بالطبع دامن انقلاب اسلامی را هم می گیرد.

*ما می بایست منتظر فتنه های بزرگتری نیز باشیم چون خاصیت این انقلاب همانند دوران صدر اسلام مبارزه با طاغوت و دنیا گرایی است.

*با بررسی تاریخ به ویژه تاریخ تشیع که از حوادث عجیب و عبرت آموزبسیاری برخوردار است در می یابیم که چگونه حضرت عمار صد نفر از یاران سر امام (ع) را در جنگ صفین جمع کرد تا با هم در دفاع از ولایت امیر(ع) پیمان مرگ ببندند. ما باید پایداری در دفاع از ولایت را اینگونه به جای آوریم و بدانیم که اگر خدایی ناکرده سر سوزنی از رهبری جدا شویم خیانتی بزرگ را مرتکب شده ایم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
خب تيترتون چه شد؟چرا؟
نظرات بینندگان