arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۰

رييس جمهور عراق: طارق هاشمي خواهان پناهنده شدن به ترکيه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور عراق گفت: طارق هاشمی اعلام کرد چنانچه بفهمد زندگی او در عراق به خطر افتاده است به ترکیه پناهنده خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد ؛ جلال طالبانی در گفتگو با شبکه العربیه با اشاره به اینکه تهدیدها علیه طارق هاشمی کاملا نادرست است ، گفت : معتقدم اتهام های فهرست العراقیه علیه دستگاه قضایی عراق نادرست است و این دستگاه کاملا مستقل عمل کرده است و بدون فشارهای سیاسی به کار خود ادامه می دهد.

طالبانی گفت: رییس دستگاه قضائی عراق پیش از این یکی از افراد مورد اعتماد ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه بوده و این مساله کافی است تا العراقیه به تصمیم گیریهای دستگاه قضائی عراق شک و تردید نکند. رییس جمهور عراق گفت: نوری مالکی در مساله صدور حکم بازداشت طارق هاشمی دست نداشته و وی در ان زمان در سفر امریکا بوده است.

رئیس جمهور عراق گفت نیروهای امنیتی عراق یکی از تروریستها که شیعیان را هدف قرار می داد ،تحت تعقیب داشتند که پس از بررسی سرنخ های بدست امده متوجه شدند که این شخص جزو محافظان هاشمی است و این موضوع انها را به یافتن سرنخ های تازه سوق داد.

جلال طالبانی همچنین از عملکرد دولت عراق در برخورد با شاخه های باقی مانده از حزب بعث تجلیل کرد.

طالبانی گفت: بعثی ها خواهان تاثیرگذاری بر اوضاع این کشور هستند و مالکی حکم بازداشت انها را صادر کرد و در این باره او هرگز میان بعثی، شیعه و اهل سنت فرقی نگذاشت و اتهام های یک عده از اهل سنت علیه مالکی کاملا نادرست است چرا که اکثر بازداشت شدگان از شیعیان هستند و نباید این مسایل را فرقه ای و مذهبی کرد .
نظرات بینندگان