arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۱۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۰

فرمانده ناجا: موتور گوگل ابزار جاسوسی است/ برای اینکه از خود در گوگل ردی نگذارید، باید از اینترنت ملی استفاده کنید

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید براینکه موتور گوگل ابزار جاسوسی است گفت: اینترنت ملی محافظ خوبی برای حفظ اطلاعات مردم و امنیت کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید براینکه موتور گوگل ابزار جاسوسی است گفت: اینترنت ملی محافظ خوبی برای حفظ اطلاعات مردم و امنیت کشور است.

به گزارش  "انتخاب"، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم اختتامیه همایش روسای پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با اشاره به راه اندازی مراکز کارآگاه امین در کشور اظهار داشت: اولین مرکز از ماه آینده در پایتخت به صورت پایلوت راه اندازی می شود و خدماتی از جمله صدور گواهی سرقتها و آتش سوزی ها که وقت زیادی را از پلیس می گیرد از سوی این دفاتر صادر می شود.

همچنین این دفاتر مشاوره هایی را در رابطه با جعل و کلاهبرداری و یا خرید و فروش لیزینگی و سهام ها و نقل و انتقال اسناد به مردم می دهند. ضمن اینکه از طریق این کارآگاههایی امین می توانند اصالت فرد معامله کننده را بدانند.

وی با بیان اینکه پلیس در امر پیشگیری اجتماعی و پیشگیری انتظامی فعال است گفت: در امر پیشگیری اجتماعی اطلاع رسانی هایی را به افراد و دستگاهها می کنیم تا از بروز جرم و تخلف جلوگیری شود. ضمن اینکه در پیشگیری انتظامی وظیفه اصلی پلیس جلوگیری از بروز جرم و به دام انداختن مجرمان است.

وی گفت: متاسفانه مجرمان در برخی از مقاطع از پلیس جلوتر هستند و هر روز شگردهای خود را تغییر می دهند اما پلیس نیز در امر شناسایی شگردهای مجرمان به روز است و کارآمدی لازم را به دست آوره است. باید بتوانیم از تجربیات سایر کشورها نیز برای امر مقابله با جرم استفاده کنیم.

احمدی مقدم تصریح کرد: امروزه نوع تهدیدها و مجرمان تغییر کرده است و امروز شاهد فعالیت جیب برهای اینترنتی هستیم. باید متناسب با نوع تهدیدها، زیرساخت های مقابله را نوسازی کنیم. متاسفانه بیشتر جرایم و فسادهایی که رخ می دهد به دلیل خلاء های قانونی و ضعف نظارت است که اعتماد مردم را نسبت به نظام و کارگزاران مخدوش می کند. که مخدوش شدن اعتماد مردم از اصل برگرداندن خسارت مهمتر است.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم  در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه پليس دو سال پيش از جريان اختلاس مالي باخبر بوده است، گفت: هيچ اطلاعاتي در پليس احتكار نمي‌شود و بر حسب وسعت، كميت و كيفيت اطلاعات، در اختيار مقامات مسئول قرار داده مي‌شود و پليس هرچه اطلاعات دارد، اطلاع‌رساني مي‌كند.

فرمانده ناجا افزود: گاها مسئولان به اين اطلاعات ارائه شده از سوي پليس اعتنا كرده و آنان را مورد بررسي قرار مي‌دهند و گاهي نيز به آنان اعتنا نكرده و سبب بروز مشكلاتي بزرگتر در آينده همچون اختلاس اخير مالي مي‌شوند.

وي در مورد راه‌اندازي اينترنت ملي نيز با بيان اينكه بايد وزير ارتباطات در مورد چند و چون اين اينترنت صحبت كند، گفت:‌ دليلي ندارد كه افراد براي پرينت اطلاعات دانشگاه يا حتي حساب بانكي خود از موتورهاي جستجوگر كه موتورهاي جاسوسي هستند، استفاده كرده و در دنيا از خود ردي برجاي بگذارد.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد فعالیت اینترنت ملی در کشور آن را موافق با مصالح کشور دانست و تاکید کرد: هم اکنون شبکه های محدود گسترده و نیمه گسترده در فضای مجازی فعال هستند و پلیس برای جلوگیری از خرابکاری از شبکه نیمه گسترده داخلی استفاده می کند. اینترنت ملی یعنی اگر می خواهیم حساب بانکی خود را کنترل کنیم چه ضرورتی دارد که یک بار از طریق سرورها به خارج از کشور برویم و برگردیم و یک ردی از اطلاعات خودمان در موتورهای جستجوگر که موتور جاسوسی هستند باقی گذاریم.

وی افزود: اینترنت ملی می تواند در حفظ اطلاعات و امنیت مردم کمک بسیاری کند. هم اکنون کره جنوبی نیز برای تعاملات داخلی از اینترنت ملی استفاده کرده و برای تعاملات خارجی از اینترنت های بین المللی استفاده می کند. به نظر من اینترنت ملی می تواند گام بلندی برای محافظت از کشور باشد.

احمدی مقدم در پایان بر لزوم فعالیت پلیس جرایم اقتصادی تاکید کرد و گفت: پلیس اقتصادی می تواند از بسیاری از جرایم در حوزه مالی و بانکی جلوگیری کند همانطور که هم اکنون اطلاع رسانی های گسترده ای را به مراجع مرتبط با جرایم اقتصادی انجام می دهیم که بخشی از آن مورد اعتنا قرار گرفته و برخی ها نیز هشدارهای پلیس را جدی نمی گیرند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
6
چند سوال:1-بعد از این همه سال تازه فهمیدین گوگل ابزار جاسوسیه؟
2-خب چاقو هم برای میوه بوس کندنه هم برای ادم کشی بس فروش و استفاده ازش باید ممنوع بشه؟
3-کسانی که بوسیله ی اینترنت باید امرار معاش کنند و کارشان بوسیله ی اینترنت است چه؟و...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
1
58
کل امنیت مملکت تامین شد و اثری از قتل و سرقت و ... باقی نمونده خدارو شکر! معضل اصلی گوگل هست که اونهم به راحتی حل میشه!
کیارش
|
SWEDEN
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
64
3
با سلام،
من در یک کشور اروپائی زندگی میکنم. خوب میدونم که ارتباطات من توسط دولت این کشور کنترل میشه یعنی برای هر شهروندی میشه. گوگل میتونه یک ابزار جاسوسی باشه. به نظر من فکر خامی هست که فکر کنیم شرکت گوگل با سازمانهای جاسوسی مثلا آمریکا ارتباطی نداره و اطلاعات کاربر هاشودر اختیار اونها نمیده در مواقع حساس که امنیت ملی مهمه. به هر حال ما باید زیر ساخت هامون رو محافظت کنیم. حرف این آقا رو مثلا یک مسئول توکشور بلژیک میزد که کروات داشت واسه جامعه ما ارزش بالاتری داشت. این واقعیات هست که دولتها ارتباطات شهرواندانشون رو کنترل میکنن. ایران هم از این قائده مستثنا نیست. این چیزها ربطی به حکومتها که میرن و میان نداره و جزو زیر ساخت ها محسوب میشه.
با سپاس
کیارش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
خب خوبه اینبار یادت بود با پروکسی بیایی که مثل بار قبلی پرچمت ایران نباشه بعد بگی از کانادا هستم!
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
معلومه حسابی حواس تان به خط وخطوط دیدگاه ها هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
4
33
عجب!!!!
دیدگاه ایندگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
0
0
سردار عزیز 99% افراد جامعه ایران که با گوگل کار میکنند اصلا عنصر بدرد بخوری برای جاسوسی نیستند و بخاطر کارهای روزمره و علمی به گوگل سر میزنند به نظر من شما نیروی انتظامی و سایر ارگانهای مهم را به اینترنت ملی وصل کنید.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
5
0
کاملا درسته و مسولان ما باید بیشتر مراقب موتور جاسوسی غربی باشند
نظرات بینندگان