arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

مخاطب وزیر اقتصاد کدام خبرگزاری بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در گفت‌وگو با اخبار شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی سخن از یک خبرگزاری به میان آورد که در روز تعطیل به نادرستی بالاترین نرخ سکه را اعلام کرده و آن را در سطح گسترده‌ای پیامک کرده است.

به گزارش انتخاب؛ خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در گفت‌وگو با اخبار شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی سخن از یک خبرگزاری به میان آورد که در روز تعطیل به نادرستی بالاترین نرخ سکه را اعلام کرده و آن را در سطح گسترده‌ای پیامک کرده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین حق دولت را برای «پیگیری قضایی» این خبر محفوظ دانست.

حال سؤال اینجاست که در تاریخ یکشنبه(28 صفر) کدام خبرگزاری نرخ یک میلیون تومانی را برای سکه مخابره کرد؟

پاسخ آنکه، خبرگزاری ایسنا که مدیرعامل آن از سوی نهادهای دولتی تعیین می‌شود، روز یکشنبه ۲۸ صفر، خبری با عنوان "سکه یک میلیون تومان شد" منتشر کرد و طی آن خبر داد که نرخ سکه به قیمت یک میلیون تومان افزایش یافته است!

پس از انتشار این خبر در خبرگزاری دولتی ایسنا، بسیاری از سایت‌های خبری و برخی خبرگزاری‌ها خبر مذکور را کپی کرده و بر روی خروجی خود منتشر کردند که هم‌اکنون نیز با یک جستجوی ساده در موتور‌های جستجوگر اینترنتی، حجم‌ بالای سایت‌هایی که خبرمذکور را به نقل از خبرگزاری ایسنا منتشر کرده‌اند، قابل مشاهده است.

اما در همین روز خبرگزاری فارس با انتشار خبری، خبر خبرگزاری ایسنا را تکذیب و خبری را با عنوان "خبرسازی برخی رسانه‌ها از سکه یک میلیونی در روز تعطیل" منتشر و آخرین قیمت در آن روز را 910 تا 915 هزار تومان اعلام کرد.

با این اوصاف، این سوال مطرح است که آیا خطاب وزیر اقتصاد که قرار است احتمالاً با شکایت دولت روبرو شود، همین خبرگزاری دولتی ایسناست یا خبرگزاری دیگر؟
نظرات بینندگان