arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱

لاريجاني: بايد هر نوع ارتباطي با رژيم صهيونيستي حرام شمرده شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي لاريجاني، در نامه‌اي به سليم‌الحص نخست‌وزير سابق لبنان، از اقدام وي در استعفا از هيات امناي موسسه عربي براي دموكراسي در اعتراض به حضور رييس قطري اين موسسه در كنفرانسي در رژيم صهيونيستي تقدير كرد.

به گزارش ايسنا، متن پيام بدين شرح مي‌باشد:

"مايلم به نمايندگي از سوي مجلس شوراي اسلامي و ملت ايران، مراتب امتنان و قدرداني خود را از اقدام شايسته و قابل تقدير جنابعالي در كناره‌گيري از هيات امناي موسسه عربي براي دموكراسي، در اعتراض به حضور اين موسسه در كنفرانسي در رژيم صهيونيستي ابراز نمايم.

بي‌ترديد رژيم صهيونيستي با كارنامه‌اي ننگين و سياه در جنايت عليه بشريت به ويژه ملت فلسطين، اشغالگري و كشتار جمعي و هتك حرمت مقدسات اديان الهي خطر بزرگي براي امنيت اخلاقي، فرهنگي و سياسي جهان است و هرگونه تسامح و تساهل در برخورد با اين غده سرطاني در منطقه زيان‌هاي فراواني براي امنيت، ثبات و آرامش منطقه و جهان دارد و برخلاف مصالح عاليه امت اسلامي و بشريت است. در طول ساليان نسبتا طولاني حيات اين رژيم، اتخاذ سياست‌هاي سازش‌كارانه و خيانت‌بار از سوي رژيم‌هاي ديكتاتوري وابسته به قدرت‌هاي بين‌المللي حامي رژيم اشغالگر قدس عامل مهمي براي بقا و ادامه جنايات ضدانساني رژيم صهيونيستي بوده است.

از اين رو روشنگري پيرامون ابعاد مختلف ظلم بزرگي كه بر مسلمانان در فاجعه غصب فلسطين، تحريف پيشينه و هويت سرزميني مقدس، قتل عام يك ملت در سكوت آگاهانه مدعيان آزادي و حقوق بشر رفته مسئوليت سنگيني است كه بر عهده تمامي نخبگان، آزاديخواهان و شخصيت‌هاي فرهنگي، ديني، سياسي و اجتماعي مي‌باشد."

در ادامه اين نامه آمده است: "در اين ميان نخبگان و شخصيت‌هاي مطرح امت اسلامي كه بزرگ‌ترين مسئوليت را در مبارزه با اين رژيم نژادپرست دارند، بايد با يادآوري خطر رژيم صهيونيستي براي جهان به ويژه امت اسلامي از هرگونه انحراف و تسامح در مبارزه با اين رژيم غيرانساني و نژادپرست جلوگيري نمايند. بايد هر نوع ارتباطي با رژيم صهيونيستي حرام شمرده شود و هرگونه سازش و مراوده پنهان و آشكار با آن از سوي افكار عمومي و نخبگان سياسي، فرهنگي و اجتماعي جهان اسلام مورد مواخذه قرار گيرد.

در پايان بار ديگر ضمن قدرداني از اقدام بسيار ارزشمندتان، حمايت همه جانبه مجلس شوراي اسلامي، جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران را از جنابعالي در مبارزه با رژيم اشغالگر قدس و آزادي فلسطين از نهر تا بحر اعلام مي‌دارم."
نظرات بینندگان