arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱

Google محبوب تر از Apple

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اين روزها شرکت هاي تکنولوژي براي جلب نظر کاربران تلاش مي کنند با سليقه و نظر آنها همراه شوند و رقابتي جدي در اين مورد شکل گرفته است.
   
    در واقع اساس کار اين شرکت ها جلب نظر مشتريان و کاربرانشان است. با اين همه شايد هر کدام از ما نظرهاي متفاوتي داشته باشيم؛ اما اغلب ما احتمالادرباره محبوبيت شرکت Apple يا حتي Facebook شکي نداشته باشيم. با اين همه گويا واقعيت چيز ديگري است و Google با وجود شکست در پروژه هاي مختلفش براي ايجاد يک شبکه اجتماعي پر طرفدار، همچنان در ميان کاربران محبوب و دوست داشتني است.
    به اين ترتيب شبکه خبري ABC با همکاري روزنامه واشنگتن پست يک نظرسنجي از بيش از هزار نفر کاربر انجام داده است که در آن Apple، Facebook و Twitter از Google عقب افتادند. به ترتيب 82 و 74 درصد از شرکت کنندگان نظر مساعدي نسبت به Google و Apple داشته اند. اين دو شرکت هميشه در حال نفوذ به قلب و ذهن کاربران هستند و حالاGoogle توانسته گوي سبقت را از رقيب خود بربايد. از طرف ديگر، Apple به ترتيب با 13 و 14 درصد، بيشترين ميزان پاسخ هاي «نامطلوب» يا «نمي دانم» را دارد. اين در حالي است که Google به ترتيب با 9 و 10 درصد از اين نظرها وضعيت بهتري دارد.
    البته اين نظرسنجي به بررسي دلايل کاربران براي نظرشان نسبت به اين شرکت ها نپرداخته است؛ اما به نظر اغلب کارشناسان اين موضوع بيشتر به خاطر عرضه محصولات رايگان زيادي است که Google در اختيار همه کابران قرارداده است. اين در حالي است که محصولات مجاني Apple بسيار کم و محدود هستند.
    هر دوي اين شرکت ها توانسته اند بيشترين نظر مثبت را در ميان طبقه ثروتمند کسب کنند؛ به طوري که با توجه به نتايج به دست آمده از اين نظرسنجي، آن دسته از افراد که درآمدي بيش از 1.000.000 دلار در سال دارند به ترتيب 93 و 91 درصد نظر مطلوب خود را نسبت به Google و Apple اعلام کرده اند. از طرفي Google در کسب محبوبيت در بين کاربران جوان زير 30 سال با 92 درصد نسبت به 81 درصد Apple، هم پيش است.
    در اين نظرسنجي دو شبکه اجتماعي پر طرفدار Facebook و Twitter هم مورد بررسي قرار داده و نشان مي دهد که Facebook با کسب 58 درصد نظر مثبت و 28 درصد نظر منفي در مقام سوم محبوبيت قراردارد، که وضعيت آن به مراتب بهتر از Twitter است. سيستم ميکرو بلاگ Twitter توانسته تنها 34 درصد از نظر مطلوب کاربران را به خودش اختصاص بدهد؛ در حالي که 36 درصد آنها نظر منفي نسبت به آن دارند. Twitter حتي نتوانسته کاربران جوان را هم با خود همراه کند و تنها 42 درصد اين افراد نظر مثبتي نسبت به اين سرويس آنلاين دارند و هنوز 43 درصد از آن چندان راضي نيستند.
نظرات بینندگان