arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

دي متئو: چلسي تاريخ ساز خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي تيم فوتبال چلسي معتقد است شاگردانش در فينال ليگ قهرمانان (امشب ) در آليانس آره‌نا روحيه بالايي دارند و مي‌خواهند با قهرماني تاريخ‌ساز شوند.


به نقل از گاردين، روبرتو دي متئو يک روز قبل از انجام مصاف تيمش با بايرن‌مونيخ در فينال ليگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: من بر اين باورم تيمم از پتانسيل کافي براي کسب افتخار در ورزشگاه آليانس‌آره‌نا برخوردار است. گذر از مراحل مختلف و البته دشوار ليگ قهرمانان، اين نکته را به اثبات مي‌رساند شاگردانم از چه قابليتي برخوردار هستند. براين اساس بسيار نسبت به نتيجه بازي با بايرن خوش‌بين هستم و با روحيه بالا تيمم را وارد اين مصاف دشوار خواهم کرد تا تاريخ ساز شوند.

او که امشب (شنبه) در ورزشگاه آليانس آره‌نا مونيخ بايد مقابل باوارايي‌ها و تماشاگران ژرمني نبرد سختي را انجام دهد،‌ افزود: بازيکنان چلسي اگر اکنون به بازي فينال رسيده‌اند، ‌اين موفقيت را براساس شايستگي و لياقت فراوان خود کسب کردند. برخي از بازيکنانم قبلا تجربه حضور در بازي نهايي را داشته‌اند و بخوبي جو سنگين اين بازي را درک مي‌کنند.

او ادامه داد: به عنوان مربي و مسئول فني کنوني چلسي تمام توانم را براي کسب موفقيت تيم بکار مي‌گيرم و در اين بين به اين که در آينده در مسند مربيگري تيم باشم يا نه، فکر نخواهم کرد.

مربي دو رگه اما موقت تيم استامفوردبريجي افزود: از زماني که مسئوليت تيم را برعهده گرفتم، سعي کردم روحيه و اعتمادبنفس بازيکنان را افزايش دهم. کوشيدم به آنها بگويم قابليت‌هايشان بسيار بالاست که بايد به حس خودباوري برسند. فکر مي‌کنم آنها به تدريج اين نکته را باور کردند و اکنون آسوده‌خاطر هستم. هر يک از بازيکنان تيم قابليت‌هاي خود را براي رويارويي با بايرن، بالا مي‌دانند. از اين رو بدون دلهره وارد بازي فينال خواهيم شد.

دي‌متئو در مورد حريف ژرمني نيز عنوان کرد: هميشه براي بايرن احترام زيادي قائل بودم. من در سوئيس متولد شده‌ام. جايي که با فرهنگ و روحيات مردم آلمان بسيار نزديک است. به همين خاطر آلمان‌ها را مي‌شناسم و هميشه برايشان احترام قائل بوده‌ام. فکر مي‌کنم شنبه شب چلسي، چالش بسيار بزرگي در پيش دارد. چالشي که ما بايد در دو عرصه تيم بايرن و تماشاگرانش،‌ مقابله کنيم.

وي ادامه داد: از زماني که صعود تيمم به ديدار نهايي و بازي در آليانس آره‌نا مسجل شد، تلاش کردم بازيکنان را در شرايط جو رواني محل انجام بازي قرار دهم. در اين باره آنقدر برايشان صحبت کرده‌ام که فکر مي‌کنم بازيکنانم بدون استرس خواهد بود و دقيقا حس انجام يک بازي خانگي را در آليانس آره‌نا دارند.
نظرات بینندگان